Oturum Aç
|
Henüz bir hesabınız yok mu? Yeni bir tane yaratabilirsiniz. Kayıtlı bir kullanıcı olarak tema yöneticisi, yorum yönetimi ve kendi adınızla yazı girişi gibi imkanlardan faydalanabileceksiniz.
|
Önceki Yazılar
|
Mart 21, 2013 - 08:08:57 · Kızıl Yolculuk (1)
Kasım 07, 2012 - 16:17:32 · Bitmemiş Öyküler Çıktı (10)
Kasım 07, 2012 - 16:00:58 · Rohan ve Türk Benzerliği Üzerine (0)
Kasım 07, 2012 - 15:56:46 · Hobbit Fragmanları (0)
Aralık 21, 2011 - 08:18:56 · Hobbit Trailer (0)
Ekim 10, 2011 - 10:09:41 · Orta Dünya Tarihi: Kayıp Yol ve Diğer Yazılar (2) (0)
Haziran 13, 2011 - 10:37:47 · Orta Dünya Tarihi: Kayıp Yol ve Diğer Yazılar (1) (5)
Haziran 13, 2011 - 10:34:53 · Hobbit Vizyon Tarihleri ve Isimleri Açıklandı! (0)
Haziran 13, 2011 - 10:18:39 · Oyun Fikirleri (2)
Aralık 03, 2010 - 08:08:20 · BBC Tolkien röportajı (0)
Kasım 22, 2010 - 11:15:26 · The Hobbit icin Gazete Ilani (2)
Ekim 22, 2010 - 11:31:19 · Hobbit oyuncuları (10)
Ekim 13, 2010 - 09:27:41 · Yüzüklerin Efendisi'nin Sırrı Ne? (2)
Haziran 02, 2010 - 07:54:36 · HOBBİT TEHLİKEDE (4)
Nisan 06, 2010 - 09:13:39 · Muhiddin-i Arabi'nin Eserleriyle Lotr ve Silmirallion'a Bakın (5)
Nisan 06, 2010 - 09:13:33 · Gölgelerin İçinden (0)
Ocak 19, 2010 - 08:58:13 · Born of Hope. LOTR Fan Filmi (11)
Ocak 08, 2010 - 15:45:13 · Hobbit'le İlgili Bazı Sorular (0)
Ocak 08, 2010 - 15:44:59 · Mucizeler Savaşı (6)
Ocak 08, 2010 - 15:44:38 · LOTR Filmlerindeki Sinir Bozucu Sahneler (18)
Eski Yazılar
|
|
Filmler: YÜZÜK KARDEŞLİĞİ ÜZERİNE
Yayınlanma tarihi Aralık 25, 2001 - 13:00:02 Gönderen RingMaster |
|
gimli-lotr göndermiş ""Abi her şey güzel, tamam kardeşlik falan da hoş; kılıcım senin, baltam senin de iyi ama amca çıktı çatıya iki okudu koca dağı tepelerine geçirdi, oldu mu şimdi"
Bu sözleri film arasında duydum. Esprili ama bir o kadar da iyi bir eleştiri idi bence. Anlaşıldığı üzere benim için zor bir yazı var önümde. Çünkü sitede ki yazıların bir çoğu filmi sahiplenmiş ve beğenmiş. Hele konu LOTR olunca iş bir derece daha zorlaşıyor. Önce kendimce bir soruyu cevaplamalıyım. (Bence bunu herkes cevaplamalı).O gün saat 11 de sinemaya yüksek bütçe ile çekilmiş, sezonun en iddialı filmlerinden birini izlemeye mi gittim, yoksa yıllar boyunca defalarca okuduğum, internette saatlerimi hatta günlerimi alan, üzerinde yazılar yazdığım, karakterlerini taa içimde hissettiğim, kendimle özdeşleştirdiğim bir hayalin yansımasını mı? Film, ama sadece film izlemeye gidenler aradıkları her şeyi bence çok fazlası ile bulmuşlardır. PJ; çok güzel, insanı hikayenin içine çeken, kesinlikle izlenebilir ama biraz ağır bir temposu olan harika bir film çekmiş. Kesinlikle eminim ki (biraz iddialı oldu ama öyle düşünüyorum) yüzyılın ilk klasiğini seyrettik artık. Bu yönü ile pek de eleştirilecek bir yön bulamıyorum ve film hoşuma gitti bile denebilir. Ama bir LOTR hayranı filme tamamen bu gözle bakabilir mi? Gerçekten istese dahi filmi bir sinema seyircisi gözüyle seyredebilir mi? Sanmıyorum açıkcası. Çevremdeki herkesi bu filme gitmeleri için teşvik ediyorum, en sevdiğim insanlar bile fikrimi sorduklarında beğendim diyorum çünkü sinema olarak güzel bir film, Hollywood'dan böyle bir şeyin çıkması bile başlı başına bir seyretme sebebi ama bunlar beni bağlar mı? LOTR'un teknolojinin gelişmesi ile birlikte filme çekilmesi zaten olacak bir şey di, ben şimdi oturup çekilen sahnelerin ne kadar iyi olduğunu mu tartışacağım. Bu gözle bakarsam 50 yıl sonra üç boyutlu ve interaktif olarak çekilen bir film kesinlikle daha iyi bir uyarlama olmayacak mı?
"Casablanka"yı seyretmiş olanlarınız varsa bilir, o film niye unutulmaz oldu acaba? "Potemkin Zırhlısı" sessiz bir film olarak niye hala klasikler arasında? Çünkü bu filmlerde ilginç bir şey var, belki buna ruh belki de başka bir şey demeliyiz ama bir şey var diğerlerinden ayıran, doğru zamanda, doğru yönetmen, doğru oyuncular, doğru senaryo değil başka bir şey...benim "Yüzük Kardeşliği"nde bulamadığım bir şey.
Gimli'yi düşünüyorum, görünüşü mükemmel olmuş. Tam bir Cüce gibi..ne eksik ne fazla..nasıl hayal ettiysem öyle..Ama onu en fazla yakın bulduğum sahne Moria'da mezarın başında diz çöküp ağladığı sahne oldu. Aule'nin bu sert, yıkılmaz çocuğu Kuzeni'nin yasını tutuyordu, bir film kahramanı değildi sanki. Ama onun Galadriel'e cadı yakıştırması yaptığı sahneyi tamamlayan bölümü bulamadım. Galadriel'in onu cüce lisanı Khuzdul'da seslenerek selamladığında yüzündeki farklılaşmayı, o ifadeyi görmek isterdim. Orman'ın Hanımı'na sonsuz bir sevgi ile bağlandığını ve saçından bir altın tel istediğini görmeyi isterdim. Bunlar yoktu. Kimse zaman olayını öne sürmesin lütfen Lurz'un doğumu ve bir orku öldürmesi için geçen zaman çok çok yeterdi böyle sahnelere. Narsil'i düşünün belki de filmin önemli güçlerinden biri olabilirdi, tamam daha sonra Aragorn'un elinde birleştirilmiş hali vardı ama insanlar nereden anlayacaklar o kılıcın yarım saat önceki kırık kılıç olduğunu? Orkların dakikalarca silah yapmaları gösterileceğine Narsil'in yeniden birleştirildiğini ve o ezik görünümlü kolcunun elinin o kabzaya değdiğinde nasıl bir kral gibi değiştiğini göstermek çok mu zordu? PJ bir LOTR hayranı olabilir ama en büyük hayranlarından biri vs. gibi yakıştırmalar yapmak biraz abartılı bence.
Elfleri görebildiniz mi filmde? Vücutları ve yüzleriyle orada idiler. Görünümleri mükemmeldi, her sahne de işte bir elf dedirtecek kadar kusursuzca giydirilmişler ve benzetilmişler. Ama elf'ler değilmiydi Ortadünya'ya ilk ayak basanlar. Oradaki tüm canlıları, Gollum'u bile, sonsuz bir aşkla sevenler. Kökleri dünyanın yaradılışında olanlar Elfler değilmiydi. Ben filmde baskıcı, kavgacı, diktatörce davranan, oraya buraya bağıran elfler gördüm. Galadriel Hanım kardeşliğin kalbini korku ile mi eline aldı yoksa sevgi ile mi? Frodo Yüzüğü aynada gördüklerinden korkmuş bir tavırla mı vermişti hanıma, yoksa onda kötülük yapamayacak kadar yüksek bir güzellik gördüğü için mi? Saruman gerçekten öyle kuvvetli bir büyücü mü, kusura bakmayın ama büyük Tolkien fanı PJ Ortadünya da ki büyücüler ile frp deki 20. level büyücüleri karıştırmış biraz. Bir yazı da geçtiği gibi "Aragorn Gandalf burada olsaydı derken, burada olsaydı da tozu dumana katıp bizi kurtarsaydı demek istemez hiç bir zaman, o Gandalf'ın bilgeliğini özler, karar vermedeki becerisini hatırlatır" Gandalf Limanlara geldiğinde ona kırmızı yüzüğün emanet edilmesinde ki sebepde budur. Ama bu Gandalf Saruman'ın yanında acınacak bir şekilde durmamalıydı, saygı başka bir şeydir ama orada saygıdan çok eziklik gördüm ben.Bunlar seyirciyi çekmek için yapılmış şeyler değil kesinlikle, bilinçli bir seçim olmalı. Ya kitabın aynısını çekmiş ve kendinden hiç bir yorum katmamış damgası yemekten korkmuş ya da NLC'dan gelen baskılara dayanamamış. Bir olay lütfen yanlış anlaşılmasın. Büyücü düellosu çekilecekse en güzelini çekmiş, bulduğum kusur orada değil, hatta görüntü olarak da filmin başarılı sahnelerinden biri ama niye çekmiş? Bunu soruyorum kendime. "Çekmişse çekmiş sana ne, utanmasan senin senaryonu çekmelerini isteyeceksin" diyen arkadaşlar varsa, onlara şunu söylemek isterim. Bu filmin bir eleştirisi değil, bunu benden daha iyi yapacak onlarca kişi vardır aramızda; bu bir hayalin yansımasının eleştirisi ve buna hepimizin hakkı var. Çünkü hepimizin hayalleri var ve o hayallerin adıda "Yüzük Kardeşliği".
Sonuç olarak ortayolcu bir tavır ile bitireyim bari:) Bence serinin sinema diline en yabancı olan kısmı idi"Yüzük Kardeşliği", ikinci ve üçüncü bölümlerde daha fazlasını hakediyoruz ve sanırım öyle olacak..barışla kalın..
"
|
| |
Oturum Aç
|
Henüz bir hesabınız yok mu? Yeni bir tane yaratabilirsiniz. Kayıtlı bir kullanıcı olarak tema yöneticisi, yorum yönetimi ve kendi adınızla yazı girişi gibi imkanlardan faydalanabileceksiniz.
|
|
"Filmler: YÜZÜK KARDEŞLİĞİ ÜZERİNE" | Oturum Aç/Yeni Hesap Yarat | 18 yorum |
| Yorumlar gönderene aittir. İçeriğinden hiçbir şekilde site ve site yönetimi sorumlu tutulamaz. |
Re: YÜZÜK KARDEŞLİĞİ ÜZERİNE (Puan: 1) Gönderen Silverberry Tarih: Aralık 25, 2001 - 14:06:53 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | Sözlerine katılmamak mümkün değil. Biz Yüzük Dostlarının, filmle birlikte yaşadığı en büyük ikilemi ortaya koyuyorsun. İstesek de bir film olarak göremeyiz zaten Yüzüklerin Efendisini. Çünkü zaten kitapları okurken, bilgiye aç bir şekilde daha çok öğrenmeye çalışırken, kendi dünyamızı yaratmıştık zihnimizde. Ve herkes kendi filmini çekmişti hayalinde. O yüzden biz sadece Petet Jacksonın hayalinin ürününü ticari kaygıları da gözeterek yaptığı bir filmi- izledik. Sevdik ya da sevmedik, bence bu da çok göreceli. Beklentilerle ve herkesin kendi yarattığı Orta Dünya konseptiyle doğrudan ilgili. Kişisel görüşüm bunun iyi bir uyarlama olduğu yönünde, ama maalesef çok ciddi eksikleri de içinde barındıran bir yorum. Çünkü ilk filmde oturtulmuş olması gereken karakter özelliklerini bulamıyoruz. (Hobbitlerin oburluğuna yapılan bir iki göndermeyi saymazsak) Dediğin gibi orkların silah yapımı evrelerini göreceğimize, Loriendeki barış dolu ortamı görmemiz gerekirdi. Bir arkadaş Galadriel Hanımın hediyeleri verdiği gösterilmedi ama, Nehirde giderken hobbitlerin pelerinleri değişmişti ve yakalarında yaprak biçimli toka vardı. Bu da bir ipucudur diyor. Ama Galadrielin Same verdiği bir kutu Lorien toprağını da göremedik. Halbuki o toprağın nelere kadir olduğunu üçüncü bölümde göreceğiz. Şimdi, biz fanlar o toprağın nerden geldiğini biliyoruz demek de mümkün, ama zaten bütün filmi biliyoruz. Önemli olan PJın yansıttığı hayalgücü ile bizim beklentilerimizin örtüşüp, örtüşmediğini tartışmak ve tüm Yüzük Dostlarının fikirlerini paylaşmak. Bunu yaptığın için sana teşekkür ederim gimli-lotr. |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
Re: YÜZÜK KARDEŞLİĞİ ÜZERİNE (Puan: 1) Gönderen Gimli-lotr (drobolsu@hotmail.com) Tarih: Aralık 25, 2001 - 14:11:30 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | Üçüncü bölümde film aragorn'un kral olması ile bitiyor. Yani Shire daki yıkım ve sam'in hediyesini kullanması filmde yok. Bu yüzden saruman'ın öldürülüşüde değiştirilmiş ve büyücü orthanc dan düşerek bir kazığa saplanıyor. Fikirlerin için teşekkür ederim..saolasın.. |
]
Yardım (Puan: 0) Gönderen Anonim Tarih: Ocak 24, 2002 - 14:48:56 | Sizin üstün bilginizden faydalanmak istiyorum.
Bir kaç sorum olacak. umarım yanıtlarsınız. Shorun(kötülüklerin efendisi)(yada nasıl yazılıyorsa) Necidir. Arif mi. Tanrı mı.???? Boz radagast filmde görülmüyor. Kitapta hangi yerlerde var. Gandalftaki yüzük ne işe yarıyor. |
]
Re: YÜZÜK KARDEŞLİĞİ ÜZERİNE (Puan: 1) Gönderen Luin (the_luin@hotmail.com) Tarih: Aralık 25, 2001 - 18:04:45 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | Baştan beri hayalkırıklığına uğradım diye bir yorum yapışımın ardından beni neredeyse aşağılık bir varlık konumuna getiren cevaplara sanırım benim yerime sen bir yazı yazmıssın. :) Biz filmin beğenmeyiş sebebimiz olarak şunu ortaya sürüyoruz: Sinema tarihinin en iyi filmlerinden biridir. Ama o bizim okuduğumuz kitap değil, kitabı okurkn hissettiklerimi filme izlerken hissedemedim. Yapılan her değiştirme ticari kaygıdan olayı olamaz bence. Tamam belki aşk sahnesi olmak zorundaydı ama filmin sonunu değiştirmek ya da Arwen'in Frodo'yu kurtarması ya da filmde Galadriel'in filmde kurnaz,, sinsi hatta biraz cadı havasına sokulması şart mıydı? Bunlar da mı ticari kaygılardan? benim anlamadığım bu... Sinema ve edebiyat birbirine karıştırılmamalı, tmm bunu da anladık. Ben demiyorum ki Tom Bombadillo olsun, Glorfinde'i isteriz vs. vs. yani bir çok eksiklik. Ben sadece insanlara neyin ne olduğunu hissettirlisin istedim, Galadariel'in güzelliğini içlerinde hissetmelerini istedim o kadar ama insanlar inatla çok iyi eleştirmen ve izleyici olduklarını iddia edip bizim "fikirlerimizi" eleştiriyorlar.
SORU: FRODO KAMERAYA DA GÖRÜNMEZ OLUYOR, O GÖRÜNMEZLİK ANININ İKTİDAR DUYGUSUNU VE ACISINI BİZ NASIL GÖRECEĞİZ? |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
Re: YÜZÜK KARDEŞLİĞİ ÜZERİNE (Puan: 1) Gönderen GiLdOR Tarih: Aralık 25, 2001 - 20:16:09 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | Çok ama çok haklısın . İnan ben de Sam'in hayatında ilk kez bir elfi yani Gildor'u gördüğünde yüzündeki heyecanı, korkuyla karışık sevinci görmek isterdim; onun Moria'da bir dağ trolüne saldırırken yüzünde gördüğüm dehşetin ve nefretin yerine. Ama maalesef bütün bunların yerine P.J.ın ticari başarısı uğruna LOTR a fazladan eklediği aşkı ve actionı görmek zorunda kaldık. |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
Re: YÜZÜK KARDEŞLİĞİ ÜZERİNE (Puan: 0) Gönderen Anonim Tarih: Aralık 25, 2001 - 22:47:14 | Selamlar;
Bence siz işi iyice abartmışsınız.Yani ne biliyim bende kitabı okuyup çok beğendim ama filmide gayet başarılıydı.Bence filmi bu kadar aşağılamayın.Tamam belki kitaptaki bazı şeyler filme geçirilmemiş ama sonuçta birçok seyirci bunu LOTR fanatiği olsalar bile bir film olarak görüyorlar ve bence sizinde bu görüşe katılmanız gerekli.. |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
Re: YÜZÜK KARDEŞLİĞİ ÜZERİNE (Puan: 1) Gönderen Luin (the_luin@hotmail.com) Tarih: Aralık 26, 2001 - 12:42:05 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | Ya anlamıyorsunuz ne demek istediğimizi biz filmin kötü olduğunu iddia edip birşeyleri abartmıyoruz ama siz intala olayı o yöne çekiyorsunuz.. siz bizi eleştirmeyi kesin böylece bitsin... beklenti meselesi... |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
Re: YÜZÜK KARDEŞLİĞİ ÜZERİNE (Puan: 1) Gönderen hobbit182 Tarih: Aralık 26, 2001 - 19:16:59 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | ewet sana katılıyorum..Özelliklede Aragorn'un kılıcının yeniden yapıldığı ve ona adını verdiği bölüm, Samin efendisine olan bağlılığı , Gimli ile Legolas arasındaki dostluğun gelişmesini görmek umuduyla gittim..Sönük bir Aragorn'u yada komik hobbitleri değil...evet hobbitlerle geçilen dalgaların hesabını o alçak herifi ilk gördüğüm yerde sorucam.. |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
Re: YÜZÜK KARDEŞLİĞİ ÜZERİNE (Puan: 1) Gönderen Frodo_JRRTOLKIEN Tarih: Aralık 26, 2001 - 22:33:35 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | Düşündüklerine tamamen katılıyorum. Kitabı tam okumadım için (şıçrayan midillinin sonuna kadar) ki u filmin 3 te 1 i oluyo sayılır ki o kadar hızlı oraya gelinmesi şaşırtı heralde Tom'un ve yaşlı ormanın olmayışıydı. Tabi ki film kötü demek istemiyorum hiçbir eksiklik göremedim bir film açısından ama bir okuyucu olarak biraz üzdü. |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
Re: (Puan: 1) Gönderen Obi-Wan Tarih: Aralık 27, 2001 - 01:03:08 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | Gimli-lotr sana bende katılıyorum ama aynı zamanda filmide savunuyorum nasıl diyeceğimi bilmiyorum ama hem haklısın hemde film olabilecek en iyi şekilde çekilmişti(bak haksızsın demiyorum:) )
Gimli ve Gladriel konusunda sana hak veriyorum kitabı okuyalı uzun zaman olmuş ve sanırım ben gerçekten bunu untmuşum.
Narsil ilk kitapta mı birleştiriliyordu?Ben bunu 2. kitap diye hatırlıyorum(hemen baksam fena olmayacak).
Bence kullandığı farklı bir kılıçtı ve Narsil ilerde birleştirilecek ama senin söylediğin gibiyse gerçekten büyük bir hata yapılmış veya yapımcıların ısrarı sonucu bu sahne atlanmış.
Film bence gerçekten güzeldi ve amacına ulaşıyordu bazı sahnelerin sen ve ben ve bir çok fan aksini düşünsede bazı izleyicileri ters geleceği bir gerçek Gladriel ve Gimli konuşmasıgibi. Bu bir anlık değişimi sinemasal olarak vermek biraz hafif kalabilir kitap gibi aynı duyguyu veremez biraz yapmacık olur ve Tolkien okumamış izleyiciyi filmden koparabilir .
Filmi yazımı okuyanlar çok savunduğumu düşünücek ama gerçekten bir filmi çekmenin zorluklarını biliyorum ve Peter Jackson'un ikilemlerini tahmin edebiliyorum.
Tabi itiraf etmek gerekki Legolas hayranı olduğu bir gerçek.
Bazılarından yapılmasaydı daha iyi olurdu gibi sözler duyuyorum bence bu yanlış(sende katılırsın heralde) Ortada gerçekten kaliteli bir film var ve sanırım küçük hoşnutsuzluklar duyan sadece biz Tolkien fanlarıyız :)
Filme çocuklara göre yakıştırmasını yapan fantazi sevmeyenler hariç.
Sonuç olarak umarım Two Tower'de bu film kadar iyi ama bundan başarılı olur.
|
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
Re: (Puan: 1) Gönderen Gimli-lotr (drobolsu@hotmail.com) Tarih: Aralık 27, 2001 - 01:35:42 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | Diyecek bir şey bulamadım:) Teşekkür ediyorum sadece, sayende akıl ürünü bir eleştiri okumanın tadına vardım... |
]
Re: YÜZÜK KARDEŞLİĞİ ÜZERİNE (Puan: 1) Gönderen forchune Tarih: Aralık 27, 2001 - 22:46:19 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | Ahh.. Ahh...
Filmi izlemem ile beraber ikiye bölünmüş gibi hissettiğimi ifade etmem gerek...
Gözlerimin önünde; beynimin tüm damarlarında kan olarak dolaşmış orta dünya ile görsel bir orta dünya vardı. Beynimde ise hep ikilemler..
Filmi izlememin sonrasında tarif edilemeyecek duygulara sahiptim. Daha öncede dediğim gibi filmin kattığı birşeylerde vardı ama neden, neden .??!
Senin de belirttiğin gibi bir çok sahneyi ben de görmek isterdim ama en çok
- Galadriel ile karşılaşma ve vedalaşma sahnesi ile..
- Boromir'in düdüğünü ( üzgünüm keşke borusunu diyebilseydim ... keşke onun sesinin tüm dağlara yankılandığını duyabilseydim ) üflediği zaman
sinema salonu içinde küçüldüm... üzüldüm...
" Keşke bu fırsat ellerindeyken herşeyi olduğu gibi yapsalardı "
P.S. : Herşeye rağmen bir kere daha kesinlikle izleyeceğim...Bazı sahneler var ki, bazı yüz ifadeleri onları tekrar görmeliyim..
: )))
: (((
: ||| |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
Re: YÜZÜK KARDEŞLİĞİ ÜZERİNE (Puan: 0) Gönderen Anonim Tarih: Aralık 29, 2001 - 00:11:02 | filmi izlerken benim de aklıma takılan sorulardan biri neden galadrielin bir cadı gibi gösterildiğiydi. yani kitabı okumasam galadrieli korkular ecesi olarak tanırdım.
|
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
Re: YÜZÜK KARDEŞLİĞİ ÜZERİNE (Puan: 1) Gönderen Stifler Tarih: Ocak 04, 2002 - 23:57:03 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | ne desen haklısın kardeş |
]
Re: YÜZÜK KARDEŞLİĞİ ÜZERİNE (Puan: 1) Gönderen Seregon Tarih: Ocak 05, 2002 - 00:42:00 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | seni saygıyla selamlıyorum:)
Yüzüklerin Efendisini okumayanların en azından bu filmle benim we benim gibi kitaba hayran kalanların hissettiklerini hissetmelerini isterdim sadece çekimler iyiydi gibi salak laflar ederek çıkmaları öldürücü diil de nedir???
bu arada aramızda akrabalık bağı war mı??benle aynı şeyleri düşünmüşsün:)yada büyük ihtimal tüm LOTR hayranları gibi düşünmüşsün:)
işte böyle :)
|
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
Re: YÜZÜK KARDEŞLİĞİ ÜZERİNE (Puan: 0) Gönderen Anonim Tarih: Şubat 12, 2002 - 16:51:17 | Bence bu film bizim düşündüğümüzden daha içerikli.Tıpkı kitap gibi,ne Kubrick gibi soğuk,ne Coenler gibi laubali(bu hakaret değil,ben hastalarıyım)Ama kimileri bunu anlamaz,amma da dostluk ha,vay enayi gibi laflar ederler.Yahu bizmi körüz yoksa anlamakmı istemiyoruz?Barışın,dostluğun hiçmi önemi kalmamış günümüzde?Eğer dikkatinizi çektiyse 3000 yıl boyunca ne hobitlerde,nede elflerde bir değişiklikler var.Çünkü onlar ailelerine,ırklarına,inandıklarına çok bağlılar.Zaten iki şıkları var=good or evil.Ya bizim? |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
Re: YÜZÜK KARDEŞLİĞİ ÜZERİNE (Puan: 1) Gönderen axana (axana@mynet.com) Tarih: Mart 17, 2002 - 16:13:46 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | yüzük kardeşliğini ilk başta yalann! burada öyle birşey yoktu diyerek, ikincisinde ise sinema seyircisi olarak izledim. temposunun yavaş olduğunu düşünmüyorum.ben filmden çıktığımda hayatımda okuduğum en güzel romanın dünyasının içine 3 saatcik de olsa girmenin mutluluğunu ve büyüsünü yaşadım. ama öyle güzel yorumlamışsın ki filmi! gerçekten de sarumanın ordularının gereksiz sahneleri yerine o Lorien'den ayrılışı , gimliye galadrielin saç telini vermesini, elflerin ne kadar iyi, soylu ve büyülü yaratıklar olduğunun daha iyi anlatılmış olmasını, gandalfın neden gri iken bile en yüce büyücü(bu benim görüşüm) olduğunun altının çizildiğini görmek isterdim.
bana bıraktığın son söz sadece sana tebrik kelimeleridir yüzük kardeşim! |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
|