Oturum Aç
|
Henüz bir hesabınız yok mu? Yeni bir tane yaratabilirsiniz. Kayıtlı bir kullanıcı olarak tema yöneticisi, yorum yönetimi ve kendi adınızla yazı girişi gibi imkanlardan faydalanabileceksiniz.
|
Önceki Yazılar
|
Mart 21, 2013 - 08:08:57 · Kızıl Yolculuk (1)
Kasım 07, 2012 - 16:17:32 · Bitmemiş Öyküler Çıktı (10)
Kasım 07, 2012 - 16:00:58 · Rohan ve Türk Benzerliği Üzerine (0)
Kasım 07, 2012 - 15:56:46 · Hobbit Fragmanları (0)
Aralık 21, 2011 - 08:18:56 · Hobbit Trailer (0)
Ekim 10, 2011 - 10:09:41 · Orta Dünya Tarihi: Kayıp Yol ve Diğer Yazılar (2) (0)
Haziran 13, 2011 - 10:37:47 · Orta Dünya Tarihi: Kayıp Yol ve Diğer Yazılar (1) (5)
Haziran 13, 2011 - 10:34:53 · Hobbit Vizyon Tarihleri ve Isimleri Açıklandı! (0)
Haziran 13, 2011 - 10:18:39 · Oyun Fikirleri (2)
Aralık 03, 2010 - 08:08:20 · BBC Tolkien röportajı (0)
Kasım 22, 2010 - 11:15:26 · The Hobbit icin Gazete Ilani (2)
Ekim 22, 2010 - 11:31:19 · Hobbit oyuncuları (10)
Ekim 13, 2010 - 09:27:41 · Yüzüklerin Efendisi'nin Sırrı Ne? (2)
Haziran 02, 2010 - 07:54:36 · HOBBİT TEHLİKEDE (4)
Nisan 06, 2010 - 09:13:39 · Muhiddin-i Arabi'nin Eserleriyle Lotr ve Silmirallion'a Bakın (5)
Nisan 06, 2010 - 09:13:33 · Gölgelerin İçinden (0)
Ocak 19, 2010 - 08:58:13 · Born of Hope. LOTR Fan Filmi (11)
Ocak 08, 2010 - 15:45:13 · Hobbit'le İlgili Bazı Sorular (0)
Ocak 08, 2010 - 15:44:59 · Mucizeler Savaşı (6)
Ocak 08, 2010 - 15:44:38 · LOTR Filmlerindeki Sinir Bozucu Sahneler (18)
Eski Yazılar
|
|
LOTR: Legolas'ın aslında sarışın degil...işte kanıt
Yayınlanma tarihi Mart 27, 2002 - 15:40:16 Gönderen RingMaster |
|
Rumil göndermiş "Yüzük Kardeşiği, 463. sayfadan bire bir alıntı :
" Legolas küreğini bırakarak Lorien'den getirmiş olduğu yayını aldı. Sonra kıyıya sıçrayarak birkaç adım yukarı tırmandı. Yayını gerip bir ok yerleştirdi, döndü ve gözlerini Nehir'in gerisindeki karanlığa dikti. Suyun karşı tarafından tiz çığlıklar duyuluyor, ama hiçbir şey görülmüyordu.
Tepesinde upuzun boyuyla durmuş, okunu atabileceği bir hedef arayarak karanalığı süzen elfe baktı Frodo. Legolas'ın KOYU RENK saçları, arkasındaki göğün siyah göllerinde pırıldayan keskin beyaz yıldızlarla taçlanmıştı... "
Evet arkadaşlar yukarıda açıkça görüldüğü üzere Legolas'ın "koyu renk" saçlarından bahsediliyor. "Koyu" kelimesini biraz daha irdeleyecek olursak İngilizce siyah veya siyaha yakın anlamında olan "Dark" kelimesine karşılık
geldiğini görüyoruz.
Üzülerek söylüyorumki, birçoğumuzun hayalinde sarışın olarak canlandırdığı Legolas Yeşilyaprak, Tolkien tarafından siyah saçlı bir elf olarak betimlenmiştir.
Rumil
"
|
| |
Oturum Aç
|
Henüz bir hesabınız yok mu? Yeni bir tane yaratabilirsiniz. Kayıtlı bir kullanıcı olarak tema yöneticisi, yorum yönetimi ve kendi adınızla yazı girişi gibi imkanlardan faydalanabileceksiniz.
|
|
"LOTR: Legolas'ın aslında sarışın degil...işte kanıt" | Oturum Aç/Yeni Hesap Yarat | 15 yorum |
| Yorumlar gönderene aittir. İçeriğinden hiçbir şekilde site ve site yönetimi sorumlu tutulamaz. |
Re: Legolas'ın aslında sarışın degil...işte kanıt. (Puan: 1) Gönderen Bruinen Tarih: Mart 27, 2002 - 20:15:23 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | Ai, Yüzük Dostu,
Çok haklısın ve benim aklıma ne geldi biliyor musun?
Düşün bakalım, kim koyu renk saçlı ama beyaz tenli?
Kim üstelik hafiften badem gözlü ve uzun boylu ve ince?
Tabii ki KEANU REEVES !!!! Onun Legolas oluğunu düşünsenize ve de uzun saçlı tabii.
Ne dersiniz? Güzel olmaz mıydı?... |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
Re: Legolas'ın aslında sarışın degil...işte kanıt. (Puan: 1) Gönderen meri Tarih: Mart 29, 2002 - 14:44:08 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | Çok hassas bir noktaya değindin arkadaşım. Eğer Elflerin saçları siyahsa, KEANU REEVES gerçek bir Elftir. Onun Legolas olduğunu düşünürsem kalpten gidebilirim, o yüzden düşünmemeyi tercih edeyim:)) |
]
Re: Legolas'ın aslında sarışın degil...işte kanıt. (Puan: 1) Gönderen Gorion Tarih: Mart 27, 2002 - 21:12:58 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | dostum güzel bir saptama fakat bir de eserin ingilizcesine bakarsan legolasın saç tonunun hiçbir şekilde belirtilmediğini, o betimlemenin yalnızca gökyüzü için olduğunu göreceksin....
1 e 1 yazardım eğer ingilizcesi şu an yanımda olsaydı ama sana söyleyebileceğim tercümanın azizliğine uğradığımızdır....
daha önce de bunu birileri keşfetmişti we oturup üşenmeden ingilizcesine bakmıştık, öle bişey yok tercüme eden insan türetmiş
barışla kal......
(keanu için tek söylenebilecek şey, biraz daha kassa en kötü oyuncu olabilecekti....:) |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
Metnin Orijinali (Puan: 1) Gönderen Silverberry (silverberry_lotr@hotmail.com) Tarih: Mart 28, 2002 - 00:34:01 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | Sevgili Arkadaşlar,
Ben üşenmedim ve elimdeki Ballantine Bookstan çıkan LOTRun ilk cildine baktım. (Sayfa: 456) Yukarıda sözü geçen alıntının ikinci paragrafının İngilizcesi aynen şöyle:
Frodo looked up at the Elf standing tall above him, as he gazed into the night, seeking a mark to shoot at. His head was dark, crowned with sharp white stars that glittered in the black pools of the sky behind...
Evet, Legolasın saçının renginden değil, başının karanlık gökyüzünün önünde, ona aşağıdan bakan Frodonun gözünde koyu olarak yansımasından bahsediliyor. Bence bu çok mühim bir hata değil. Zira, karanlık çöktüğünde birçok açık renk saçlı insanın saçı koyu gözükebilir.
Yeri gelmişken; Yüzüklerin Efendisini Türkçeye çevirmiş olan Çiğdem Erkal İpekin inanılmaz bir iş başardığını belirtmeden geçemeyeceğim. İngiliz Edebiyatının usta bir profesörünün elinden çıkma, okuması da epeyce zor olan bir yapıt ancak bu kadar anlaşılır ve aslına yakın çevirilebilirdi. Çiğdem Hanıma kendi adıma çok teşekkür ediyorum.
Barışla kalın... |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
Re: Metnin Orijinali (Puan: 1) Gönderen Gorion Tarih: Mart 29, 2002 - 21:30:38 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | bir üstteki yazıda tercüme eden kişiye saygısızlık ediyormuşum gibi bir hawa war...
gerçekten özür dilerim şahsen ben tercümeyi mükemmel buluyorum herkesin başarıyla altından kalkabileceği bir iş değil...
ehe öhö kibarca uyarıldığım için de teşekkürler aslında kastettiğim yalnızca bir "pozüsyon hatası"
we çewiri mükemmel...
aman diyim.... |
]
Re: Legolas'ın aslında sarışın degil...işte kanıt. (Puan: 1) Gönderen Rumil Tarih: Mart 28, 2002 - 19:17:08 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | Bu hassas konunun aydınlatılmasında yardımcı olduğunuz için teşekkür ederim.
öncelikle üşenmeyip ingilizce metni bulan Silverbery'e teşekkür ederim, bir çok şüpheyi geride bıraktı. ama çeviri konusunda gorion'a katılıyorum ve bir tutarsızlık olduğunu düşünüyorum. karanlık kafa ile koyu renk saç aynı
şey değildir.
bence güzel tartışma ortamı fikirlerin zorla ikna ettirilmeye çalışıldığı yerler değil bu şekilde herkesin doğruyu bulmaya çalıştığı ortamlardır.
herkese tekrar teşekkürler.
|
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
Re: Legolas'ın aslında sarışın degil...işte kanıt. (Puan: 0) Gönderen Anonim Tarih: Mart 29, 2002 - 15:17:49 | slm,
Legolas'in saç rengi ile ilgili bu polemik aklıma Boromir'in de aslında kitapta siyah saçlı olarak tasvir edildiğini getirdi (2.kitabın başında, cenaze kayığına yerleştirilirken Boromir'in omzuna dökülen siyah saçlarından söz ediliyor). Acaba burada da bu tür bir yanılsama mı var ???
|
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
Re: Legolas'ın aslında sarışın degil...işte kanıt. (Puan: 1) Gönderen Alhana Tarih: Nisan 01, 2002 - 19:07:09 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | Bunu yazan arkadaşa kesinlikle katılıyorum. Legolas için söyleyebilecek pek bir fikrim yok ama Boromir'in de hafiften sarışın yapılması sanırım eksik bilgi ve bunun sonucunca isteğe bağlı bir düzenleme olmuş (çok koyu renk var biraz renk katalım(!) şeklinde). Ne yapalım onu öyle sevelim zaten ölüp gidiyor adamcağız. |
]
Re: Legolas'ın aslında sarışın degil...işte kanıt. (Puan: 0) Gönderen Anonim Tarih: Nisan 02, 2002 - 10:32:15 | Benim amacım sadece filmle kitap arasındaki bir farka daha dikkat çekmekti (29.2.02 tarihli yazı), yoksa Sean Bean'in Boromir performansı için söylenebilecek tek söz "excellent" olurdu |
]
Re: Legolas'ın aslında sarışın degil...işte kanıt. (Puan: 0) Gönderen Anonim Tarih: Mart 31, 2002 - 18:46:16 | dostlar benim de aklıma bir şey geldi bütün elfler sarışın mı acaba ben bunu tam bilmiyorum (ama sanki bir sitede hepsinin sarışın olduğu yazıyodu) bana açıklar mısınız ? |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
Re: Legolas'ın aslında sarışın degil...işte kanıt. (Puan: 0) Gönderen Anonim Tarih: Mart 31, 2002 - 20:50:07 | Kardeşlerim.. Legolas Greenleaf'le ilgili bulduğum bir siteden-ki sitenin içeriğine güveniyorum-Legolas'ın babası Thranduil'in sarı saçlı olduğu, bu yüzden de kendisinin de büyük ihtimalle sarı saçlı olduğunun sanıldığını okudum.. Legolas'ın annesi hakkında pek bilgi yok.. Bu arada Legolas ve Gimli'nin hikayesinin de bu sitede yazdığını belirteyim.. Legolas hakkında merak ettiğiniz herşeyi bu sitede bulabileceğinize inanıyorum :) www. legolasgreenleaf.cjb.net :)) Sevgiyle kalın |
]
Re: Legolas'ın aslında sarışın degil...işte kanıt. (Puan: 1) Gönderen QueenofGalad Tarih: Nisan 01, 2002 - 21:32:16 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | Kardeşlerim Legolas hakkında bilmek istediğiniz herşey www.legolasgreenleaf.cjb.net adresinde mevcut.. Bu sitede Legolas'ın babasının sarışın olduğu, annesinin kimliği bilinmediğinden Legolas'ın da sarışın olduğunun sanıldığı belirtilmekte.. Sevgiyle kalın :) |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
Re: Legolas'ın aslında sarışın degil...işte kanıt. (Puan: 0) Gönderen Anonim Tarih: Nisan 03, 2002 - 14:20:34 | sana katılıyorum hayal Legolas konusunda hayal kırıklğına uğradığım bir konuydu bu. |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
Re: Legolas'ın aslında sarışın degil...işte kanıt. (Puan: 1) Gönderen Aldueren Tarih: Nisan 05, 2002 - 14:00:09 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | Sarışın veya değil, Peter Jackson rolü oynayabilecek en güzel oyuncuyu bulmuş ( gerçi burada Orlando'ya da teşekkür etmek lazım.Çünkü Faramir rolünü istememiş ve Legolas'ı oynamak istediğini belirtmiş) ve tipi de gerek makyajı gerekse kıyefeti ile tam oturtmuş. Bence sarışın veya esmer diye bir tartışma yapmanın pek bir anlamı yok. |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
Re: Legolas'ın aslında sarışın degil...işte kanıt. (Puan: 0) Gönderen Anonim Tarih: Nisan 05, 2002 - 23:30:20 | arkadaşlar elfler sarışın diye bişey yok bikere elflerin sarışın olanlarının çoğu noldor hanedanının Finwe İndis'in çocuklarında gelmektedir.Ayrıca Yeşil elfler ve sindar elfleride sarışındır çünkü Finwe oğlu Finarfin Teleri Hükümdarı Olwe'nin kızı Earwen ile evlenmişlerdir.(Teleri halkı Legolasın kökeni)Geri kalan elfler ise koyu saçlı fakat sarışın elfler gibi yüzlerinde amanın işığı vardır ve açık renklidirler.Kısacası mükemmeldirler.Olay böyle olunca Soyu yeşil elflerden gelen Legolasın sarışın olması normal değilmi.Ayrıca Orlando Bloom'a bende teşekkü ediyorum karanlığa ve ıssızlığa gözlerini dikmesi tam anlatılan elfler gibi...
Işık ve güzellik sizinle olsun :) |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
|