Oturum Aç
|
Henüz bir hesabınız yok mu? Yeni bir tane yaratabilirsiniz. Kayıtlı bir kullanıcı olarak tema yöneticisi, yorum yönetimi ve kendi adınızla yazı girişi gibi imkanlardan faydalanabileceksiniz.
|
Önceki Yazılar
|
Mart 21, 2013 - 08:08:57 · Kızıl Yolculuk (1)
Kasım 07, 2012 - 16:17:32 · Bitmemiş Öyküler Çıktı (10)
Kasım 07, 2012 - 16:00:58 · Rohan ve Türk Benzerliği Üzerine (0)
Kasım 07, 2012 - 15:56:46 · Hobbit Fragmanları (0)
Aralık 21, 2011 - 08:18:56 · Hobbit Trailer (0)
Ekim 10, 2011 - 10:09:41 · Orta Dünya Tarihi: Kayıp Yol ve Diğer Yazılar (2) (0)
Haziran 13, 2011 - 10:37:47 · Orta Dünya Tarihi: Kayıp Yol ve Diğer Yazılar (1) (5)
Haziran 13, 2011 - 10:34:53 · Hobbit Vizyon Tarihleri ve Isimleri Açıklandı! (0)
Haziran 13, 2011 - 10:18:39 · Oyun Fikirleri (2)
Aralık 03, 2010 - 08:08:20 · BBC Tolkien röportajı (0)
Kasım 22, 2010 - 11:15:26 · The Hobbit icin Gazete Ilani (2)
Ekim 22, 2010 - 11:31:19 · Hobbit oyuncuları (10)
Ekim 13, 2010 - 09:27:41 · Yüzüklerin Efendisi'nin Sırrı Ne? (2)
Haziran 02, 2010 - 07:54:36 · HOBBİT TEHLİKEDE (4)
Nisan 06, 2010 - 09:13:39 · Muhiddin-i Arabi'nin Eserleriyle Lotr ve Silmirallion'a Bakın (5)
Nisan 06, 2010 - 09:13:33 · Gölgelerin İçinden (0)
Ocak 19, 2010 - 08:58:13 · Born of Hope. LOTR Fan Filmi (11)
Ocak 08, 2010 - 15:45:13 · Hobbit'le İlgili Bazı Sorular (0)
Ocak 08, 2010 - 15:44:59 · Mucizeler Savaşı (6)
Ocak 08, 2010 - 15:44:38 · LOTR Filmlerindeki Sinir Bozucu Sahneler (18)
Eski Yazılar
|
|
FRP/RPG: FRP,Rock ve İntiharlar
Yayınlanma tarihi Ocak 29, 2002 - 10:32:15 Gönderen RingMaster |
|
Gothmog göndermiş "FRP gençleri intihara sürükler mi? İntihar edenler FRP yüzünden mi etti yoksa metal müzik yüzünden mi? Belki Eminem suçludur, belki Ozzy Osbourne belki de Sturm Brightblade ya da Tolkien... Bu tür saçmalıklarla ülkemiz yine sallanmaya başladı. Polisler etrafta fellik fellik satanist avına çıkmaya başladılar. Peki bu bir işe yarar mı? Ya da yaptıkları ne kadar doğru? Bana kalırsa bu yapılan iş polislere görev olsun diye verilmiş bir görevden başka hiçbir şey değil. Neden bu satanist avını başlatanlar suçu biraz kendilerinde aramıyorlar? İntiharın sadece bir sebepten olamayacağına akılları basmıyor mu? Yoksa basmak mı istemiyor. Bu satanist avı devletin göz boyamak için yaptığı şeylerden biri.
Ben şunu söyliyim bir insan FRP oynayarak intihara teşvik olmaz. Metal dinleyerek de olmaz. Bilindiği gibi psikiyatristler intiharların altında çok büyük psikolojik sorunların yattığını söylerler. Bu psikolojik bozukluklar FRP oynamaktan dolayı kaynaklanmaz. FRP hayal gücünü ve yaratıcılığı geliştiren ve iyiliğin kötülükle savaşı olan bir kahramanlık oyunudur. Bu durumda oyuncu karakterler kötüyle büyük bir mücadeleye girip başarılı olmaya çalışırlar. Şimdi söyleyin bana bunun neresinde intihar teşviki var? Ya da rock müziği ele alalım. Rock müziğin sözleri mi insanı intihara teşvik edecek? Kesinlikle hayır. Öyle şarkı sözleriyle aklı başında bir insan intihar etmez. Bunun da altında psikolojik rahatsızlık vardır. Yani intiharlar öyle medyanın sandığı gibi bir iki nedenden olmayan komplike ve birbirine bağlı sebepleri olan nedenlerden ötürü meydana gelir.
Bu yüzden bunu FRP,metal müzik, bilgisayar oyunu, kitap gibi çok somut ve tekil birşeyle bağdaştıramayız. Bakalım yetkililer bunu ne zaman çözücek???Şimdiden hepsine başarılar."
|
| |
Oturum Aç
|
Henüz bir hesabınız yok mu? Yeni bir tane yaratabilirsiniz. Kayıtlı bir kullanıcı olarak tema yöneticisi, yorum yönetimi ve kendi adınızla yazı girişi gibi imkanlardan faydalanabileceksiniz.
|
|
"FRP/RPG: FRP,Rock ve İntiharlar" | Oturum Aç/Yeni Hesap Yarat | 15 yorum |
| Yorumlar gönderene aittir. İçeriğinden hiçbir şekilde site ve site yönetimi sorumlu tutulamaz. |
Re: FRP,Rock ve İntiharlar (Puan: 1) Gönderen Gildor_Inglorion Tarih: Ocak 29, 2002 - 23:19:59 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | Bir kere çok haklısın intiharların altında yatan nedenin psikolojik rahatsızlık olduğu fikrinde; ama kanaatımca psikolojik sorunu olanların FRP oynaması bu sorunların vahimleşmesine sebep olabilir ve bu da onları intihara sürükleyebilir. Ya da intihar sürecini hızlandırabilir. |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
Re: FRP,Rock ve İntiharlar (Puan: 1) Gönderen lorien (ecedemirci77@hotmail.com) Tarih: Ocak 30, 2002 - 09:08:19 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | Ben de rock dinlemenin ya da frp'nin doğrudan intihar nedeni olabileceğine inanmıyorum. İntihar'ın nedeni yoğun suçluluk duygusu ve değersizlik yaşamaktan kaynaklanıyor çoğunlukla. Ama neşenin bulaşması gibi kimi zaman bu duygular da bulaşıcı olabiliyor. Belki de doğrudan bir oyunun, kitapların ya da dinlenen müzik türünün değil de; paylaşılan duyguların ve birbirini etkileyen insanların nasıl olduklarına bakılmalı. Bu da arkada polis geze geze bulunmaz bana göre. Üstelik suçlu aramak yerine, bu gençler için yardım aramak gerektiğine inanıyorum.. |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
Re: FRP,Rock ve İntiharlar (Puan: 1) Gönderen LiTTLe_HoBBiT (hobbit182@yahoo.com) Tarih: Ocak 30, 2002 - 16:25:08 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | Bende aynı fikirdeyim yani bu çok saçma bikere..İnsanlar çok aptalca düşünüyor.. Ama bunun sonucunda yine zarar gören biz oluyoruz.. Eğlendiğimiz tek şeyFRP ve Rocktır zaten bunu söyleyen insanlar yetişkinleri tedirgin etmekten başka bi iş yapmıyor.. Ve bunu bize yasaklıyorlar..
LOTR gazetelerinden fazla tutuldu Türkiyede diye kıskanıyorlar.. Yüzüklerin Efendisini seven bi gazeteci görmedim ben.. Milletin işi gücü uzun süre gündemde kalacak bir haber bulmak ve biraz fark yaratmak sanırım artık ekonomi falan kimseyi tutmuyor.. Sonra tabii insanlar üzerlerine düşen sorumlulukları FRP nin Tolkienin üzerine atıyolar bizde yedik.. ;) |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
Re: FRP,Rock ve İntiharlar (Puan: 1) Gönderen Nightmare Tarih: Ocak 30, 2002 - 21:38:24 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | merhaba arkadaşlar...
ben de size katılıyorum.her ne kadar psikologlardan iyi bilmesek de benim düşüncem
FRP oynayan,Rock dinleyen bazı "insanların (!)"
soytarılık yapıp FRP ve Rock müziği insanlara yanlış tanıtmasına sebep olmuştur.
Ben FRP ve Metal dinliyorum, annem ve babam haberlerde olanları görünce FRP'yi yasakladılar...
ama ben onlara ne kadar katılmasam da azalttım FRP'yi.
Atık FRP oynarken
-Eyvah! Karşımıza bir dragon çıktı! Ama ona yaklaşmadan atabileceğimiz bir fireball ya da onun gibi bir spell'imiz yok!
yerine;
-Aaa! küçük şirin bir sincap! Ama yanımızda ona verebileceğimiz fındık ya da fıstık yok!
diycek hallere geliyoruz.
birileri bu olayı sonlandırmalı.
Her ne kadar ben de problemler yaşasam da hiçbirini kafama fazla takmıyorum,
ama bazı psikolojisi bozuk olanlar sandığım kadarıyla gerçek hayatta yaşadığı problemler yüzünden FRP oyunlarında kendi olmak istedikleri
gibi bir dünya kurup onun etkisinde kalmışlardır.eğer aramızda öyle arkadaşlar warsa,FRP ve Rock için değil, kendisi için danışabileceği veya yardım alabileceği bir psikoloğa gitmeli... |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
Re: FRP,Rock ve İntiharlar (Puan: 0) Gönderen Anonim Tarih: Ocak 31, 2002 - 23:05:16 | Biraz genel girecegim konuya insallah toparlayabilirim... oncelikle yazilanlarin tumunde dogruluk payi buluyorum... FRP'nin ya da rock müzigin intaharlara dogrudan etkisi olmadigini dusunuyorum. Intahar edenlerin psikolojik sorunlari oldugu gercegini kabul ediyorum, ama FRP sanirim istemeden bunu tetikliyor. FRP'nin insanlara aslinda yaptigi sey yanlis degil:"daha iyi daha yasanasi dunya modelleri sunup bu dunyayi sorgulatmak". Rock muzik de, ayni seyi yapiyor, bir felsefe dogrultusunda hayati, iyiligi, kotulugu sorgulamaya basliyoruz... sorguladikca yasadigimiz dunyanin yanlis ya da kotu yonleri gozumuze daha fazla gorunur oluyor. Bu noktada bunu goren her insanin bireysel ozellikleri ve gecmisi (altyapisi) tepkilerini belirlemeye basliyor ve sorunlarla basa cikacak gucu ya da umudu tasiyamayan bireylerin tercihi intahardan yana olabiliyor. Burada en kolay kacis intaharmis gibi gorunurken(ya da gosterilirken) aslinda kacislarin en aptalcasi, en ucuzu yetkili kisiler tarafindan gerceklestiriliyor: bir omru sonlandirma, yasamdan tamamen vazgecmek gibi buyuk bir kararinin sebeplerini, salt bir romana, sarkiya ya da sarkiciya baglamaya calisiyorlar. oysa genc beyinlerin hayata kusmesine, yarinlari gorme guclerini yitirmesine, elestirilecek cok sey gorup basa cikamama korkusu ve umutsuzluk ile hayatina son verme istegine surukleyen sureci kendileri insa ettiklerini ort bas etmeye calisiyor, sanal suclulara sucu atip vicdanlarini rahatlatmaya calisiyorlar.
Intahar sorumlularini adil ve mantikli bir siraya dizmeye calisirsak, once anne babalar sonra da yakin cevre diyebiliriz ama bu bile sorunun tam ve gercek yaniti olamaz... gercek yanit mi? onu burada soylememeyi daha dogru buluyorum o cok daha uzun bir yazi konusu olur...
daha sonra gorusmek uzere
Seda |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
Re: FRP,Rock ve İntiharlar (Puan: 1) Gönderen supervelet17 (17@17.17) Tarih: Ocak 31, 2002 - 23:13:20 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | bağdaştırılmaması gerektiği kesin ama bence frp kimi bunalımdaki insanlara iyi bir terapi olabileceği gibi kimisine de zararlı olabilir
o yüzden bunalımdakilerin oynaması gerçekten sakıncalıdır ama benim ve tanıdığım çoğu frp cinin frp oynamasında hiçbir sakınca yok ve biz hem eyleniyor hem de yaratıcılığımızı geliştiriyoruz bu oyunla
iiki frp yi 2 yıl önce keşfetmişim
frp gibi başka bir oyun yok |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
Re: FRP,Rock ve İntiharlar (Puan: 1) Gönderen aliens_exist Tarih: Şubat 03, 2002 - 16:06:21 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | selamlar
yani fazla denilecek birsey yok hersey apaçik ortada! neyseki ailemin dinledigim müzige ya da oynadigim oyuna karsi bi antipatileri yok ama yine de gazetede manset olarak "intiharin sebebi rock mi?" sorusunu gördüümde delirmek üzereydim. hayir, eger rock yuzunden intihar edilseydi ben 4 sene önce ölmüstüm!!! bunu neden düsüenmiyorlar? intihar etmenin sebepleri farklidir, nasil anlatsam, ailenizden çok sevdiginiz birisi ölür, bunalima girersiniz ya da anne baba bosanmasi gibi insanin hayatini degistirecek önemli olaylar olmali. ama hayir, lütfen arkadaslar, nooldu kiz intihar etti hemen satanist dediler suçsuz birsürü kisiyi gözaltina aldilar. burda ailenin de suçu var farkindasiniz degil mi? evet, belki satanistlik kötü birsey ama o hastalia bulasmadan önce ailesi neredeydi acaba? bence rock'i ya da tolkien'i suçlayacaklarina AILELERI suçlamalari gerek. fazla uzattim kendinize iyi bakin hosçakalin.. |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
Re: FRP,Rock ve İntiharlar (Puan: 1) Gönderen LiTTLe_HoBBiT (hobbit182@yahoo.com) Tarih: Şubat 05, 2002 - 17:42:36 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | canım kankim sana katılıyorum.. yani ölümümün rock yüzünden olması baya komik olurdu :)) eğer sen 4 sene önce ölmüş olsaydın bizde seninle birlikte olurduk.. belki daha eğlenceli olurdu :)) boşver millet ne derse desin ya kendilerini batırıyolar işte.. biz müziğimizi dinlemeye ve "yapmaya" dewam edelim frpmizide oynayamasakda bigün oynicas..elanor182den sewgiler.. |
]
Re: FRP,Rock ve İntiharlar (Puan: 0) Gönderen Anonim Tarih: Şubat 04, 2002 - 17:04:39 | süper doğru yazmışsın kardeş ancak bu tip şeyler dediğin gibi belki normal bi insanı intahara sürüklemez ama psikolojik rahatsızlığı olan kimseler intahara teşvik edebilir.bu tür insanlarında bu şeylerden mahrum bırakamadığımız için bu intaharlar bu tip şeyler kalkmadan yada psikopatlar yok olmadan bitmez saygılarımla... |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
Re: FRP,Rock ve İntiharlar (Puan: 1) Gönderen Arwen15 Tarih: Şubat 17, 2002 - 15:59:06 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | İnsanlar kendi hatalarının sonuçlarını kimlerin ve nelerin üstüne atacaklarını şaşırdılar.. Başka bir açıklaması olamaz bunun! |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
Re: FRP,Rock ve İntiharlar (Puan: 1) Gönderen garbahad Tarih: Şubat 22, 2002 - 11:11:51 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | Bana kalırsa burada intahar eden gencin ailevi problemleride var. Benim kanaatimce ailesi gereken ilgiyi o gence göstermiş olsaydı belki o kız şu anda ölmemiş olacaktı.Dünyada Fantastik ve Sci-Fi türü roman ve kitaplar okuyan binlerce
insan varken neden bunun içinden sadece üçü , beşi intahar girişiminde bulunuyor ? neden burada düşüncelerini belirten bu kadar kişi intahar etmiyor?
Çünkü psikolojik açıdan sağlığı yerinde olan insanlar herşeyin bu kadar kolay çözümlenemeyeceğini ve problemlerin bu kadar kolay yollarla atlatılamayacağını kestirebilirler.
Son olarak bana kalırsa suç bireyin kendisinde ve ailesinde .Hiçbir şekilde burada F.R.P neden gösterilemez ve suçu birkaç kitapta aramak banakalırsa yanlıştır |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
Cekemiyorlar! (Puan: 1) Gönderen Eol Tarih: Şubat 22, 2002 - 19:09:30 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | cekemiyorlar kardesim yuzuklerin efendisinin filmi ortaya cıktıgı zaman frp sektörü cok gelisti piyasada bulunmayan veya bulunupta bilinmeyen kitaplar piyasada cok satınca bu gelisimi bozmak icin cok gusel bi saldırı yaptılar yane tebrik ederim mıctılar işin icine frp yi durdurmaya calısıyolar kısaca maksat frp sektörünü yıkmak |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
Re: FRP,Rock ve İntiharlar (Puan: 1) Gönderen daver Tarih: Şubat 25, 2002 - 01:14:23 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | sana bişe söliimmi:çözemicekler.senin öne sürdüğün nedenler daha karmaşık,dah zor,daha içsel dünyayla ilgili şeyler anlatabildimmi?bize şöööle daha görsel,daha yüzeysel,daha kolay,nebiliim daha iyi sıvıştırılabilecek saçma salak nedenler gerekli..mesela saç,sakal,müzik,mekan aktivite..biz maalesef bunların çevresel faktor olduğunu onlardan cok daha onde gelen daha karmaşık durumlar olduğunu kavrayamayız,eğer kavrayabilirsek,yani işin kolayına kaçmaktan vazgeçip daha elegelir işler yapmaya karar verdiğimiğzdedaha biçok kişi ölmüş olcak maalesef,vahim bi durum yane!!! |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
Re: FRP,Rock ve İntiharlar (Puan: 1) Gönderen phantom_lord Tarih: Ağustos 13, 2002 - 12:10:07 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | geçen gün benim bikaç arkadaşımı üstlerinde pentagram,BG,MetallicA t-shirtleri war diye tıkmışlar minibüse karakola götürüp ailelerini çağırmışlar.böle bi salaklık olabilmi ya ... |
]
|