Oturum Aç
|
Henüz bir hesabınız yok mu? Yeni bir tane yaratabilirsiniz. Kayıtlı bir kullanıcı olarak tema yöneticisi, yorum yönetimi ve kendi adınızla yazı girişi gibi imkanlardan faydalanabileceksiniz.
|
Önceki Yazılar
|
Mart 21, 2013 - 08:08:57 · Kızıl Yolculuk (1)
Kasım 07, 2012 - 16:17:32 · Bitmemiş Öyküler Çıktı (10)
Kasım 07, 2012 - 16:00:58 · Rohan ve Türk Benzerliği Üzerine (0)
Kasım 07, 2012 - 15:56:46 · Hobbit Fragmanları (0)
Aralık 21, 2011 - 08:18:56 · Hobbit Trailer (0)
Ekim 10, 2011 - 10:09:41 · Orta Dünya Tarihi: Kayıp Yol ve Diğer Yazılar (2) (0)
Haziran 13, 2011 - 10:37:47 · Orta Dünya Tarihi: Kayıp Yol ve Diğer Yazılar (1) (5)
Haziran 13, 2011 - 10:34:53 · Hobbit Vizyon Tarihleri ve Isimleri Açıklandı! (0)
Haziran 13, 2011 - 10:18:39 · Oyun Fikirleri (2)
Aralık 03, 2010 - 08:08:20 · BBC Tolkien röportajı (0)
Kasım 22, 2010 - 11:15:26 · The Hobbit icin Gazete Ilani (2)
Ekim 22, 2010 - 11:31:19 · Hobbit oyuncuları (10)
Ekim 13, 2010 - 09:27:41 · Yüzüklerin Efendisi'nin Sırrı Ne? (2)
Haziran 02, 2010 - 07:54:36 · HOBBİT TEHLİKEDE (4)
Nisan 06, 2010 - 09:13:39 · Muhiddin-i Arabi'nin Eserleriyle Lotr ve Silmirallion'a Bakın (5)
Nisan 06, 2010 - 09:13:33 · Gölgelerin İçinden (0)
Ocak 19, 2010 - 08:58:13 · Born of Hope. LOTR Fan Filmi (11)
Ocak 08, 2010 - 15:45:13 · Hobbit'le İlgili Bazı Sorular (0)
Ocak 08, 2010 - 15:44:59 · Mucizeler Savaşı (6)
Ocak 08, 2010 - 15:44:38 · LOTR Filmlerindeki Sinir Bozucu Sahneler (18)
Eski Yazılar
|
|
LOTR: YÜZÜKLERİN EFENDİSİNDE AŞK VE KADINLAR
Yayınlanma tarihi Aralık 21, 2004 - 11:27:17 Gönderen iarwainbenadar |
|
earwen_vien göndermiş " Merhaba,
Zaman zaman siteyi ziyaret ediyorum.Konular konuşulanlar genelde yüzeysel ve şekil itibariyle kitaptan bahsediyor.
Ben en çok Tolkien'in aşklarını sevmiştim.Her ne kadar filmin üçüncü bölümünde Faramir'le Eowyn arasındaki aşk bir son dakika bakışıyla ifade edilse de yine de o özel sevgi unutulmamıştı.
Aşklar Tolkien dünyasında,dünyanın kaderi söz konusu olduğunda bile geçiştirilmemişti.
Aragorn iz sürerken,uyurken,rüyalarında O'nunlaydı.
Eowyn o büyük şavaşa-ki kitaptaki en güzel olaylardan- niçin katılmıştı.
Fantastik dediler,alegorik dediler ne derlerse desinler kitabın gerçeğe ya da hayatımıza en yakın tarafı aşktı.Belki de en uzak tarafı.Kim ölümsüzlüğü ve halkının akşam yıldızlığını bırakırda sonradan kral olacak paspal kolcuya varır.Belki de Aragorn daki krallığı ve olaylara gösterdiği ya da muhtemelen göstereceği hakimiyeti sezmişti.O zaman Arwen,Aragorn'u olduğu gibi sevmemiş miydi.Zaten ilk karşılaşmalarında değil de;Galadriel'in ormanında o altın yapraklı ağaçların altında ve ormanın prensesinin giydirdiği kıyafetlerle beğenmemiş miydi?Sanırım Eowyn de sıradan bir kolcu iken Aragorn'u beğenmezdi.Burada Tolkien'in kadın ruhundan anladığı anlaşılıyor bence.
Eowyn nasıl gerçek aşkı buldu ve Faramir'i keşfetti?Bence burda düşünülmesi gereken Arwen'in durumu:Herkesin kolaylıkla etkilenebilecegi birine gerçekten aşık olduğuna nasıl karar verdi?Zaten aşkın en güzel tarafı fazla düşünmemek.Birde Sam var tabi.Ama O'nu düşünmeyi size bırakacağım.Ve diğer aşkları da."
|
| |
Oturum Aç
|
Henüz bir hesabınız yok mu? Yeni bir tane yaratabilirsiniz. Kayıtlı bir kullanıcı olarak tema yöneticisi, yorum yönetimi ve kendi adınızla yazı girişi gibi imkanlardan faydalanabileceksiniz.
|
|
"LOTR: YÜZÜKLERİN EFENDİSİNDE AŞK VE KADINLAR" | Oturum Aç/Yeni Hesap Yarat | 14 yorum |
| Yorumlar gönderene aittir. İçeriğinden hiçbir şekilde site ve site yönetimi sorumlu tutulamaz. |
Re: YÜZÜKLERİN EFENDİSİNDE AŞK VE KADINLAR (Puan: 1) Gönderen saklimigfer Tarih: Aralık 24, 2004 - 20:48:57 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | Elsa' ya katılmıyorum .Daha birinci ciltte Aragorn yol arkadaşlarına söylemek için Berenle Luthienin şarkısını seçmiş ve sonrada kendi kendine düşüncelere dalmıştı.Loriendede Galadriele teşekkür etmek için "ayrıkvadideki güzelin bunu kimden aldığı belli" diyerek kendince çok büyük bir teşekkür etmişti.Yani onu aşık olduğu kadına benzeterek...
Sevgili Earwen vien çok güzel yazmışsın gerçekten.Ben şahsım adına aşka inanmıyorum belki bunun başıma geleceğine inanmayışımdandır bu.Ama Tolkien herşeyi anlatırken yaptığı gibi aşkıda büyük bir asaletle anlatmış.Tıpkı olması gerektiği gibi.
Hangi elf ,halkının akşamyıldızlığını ve ölümsüzlüğü bırakırda bir insanla evlenmek ister soruna gelince Bu da tipik bir erkek fantazisi işte .zaten farkındaysan Tolkien'in bütün kitaplarında kız erkekten daha üstün özelliklere sahip.
Aşkın fantastiği de böyle oluyor işte canım.
Harika yazın için teşekkürler, değinilmemiş konuları bulup çıkarman dileğiyle.............. |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
Re: YÜZÜKLERİN EFENDİSİNDE AŞK VE KADINLAR (Puan: 1) Gönderen Elsa_ Tarih: Aralık 26, 2004 - 16:48:25 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | İyi de ekler olmasa Arwen'in sevgisine bir Eowyn kadar yer ayrılmamış olduğunu görmüyor musunuz? |
]
Re: YÜZÜKLERİN EFENDİSİNDE AŞK VE KADINLAR (Puan: 1) Gönderen saklimigfer Tarih: Aralık 26, 2004 - 18:28:57 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | Pardon siz böyle deyince yorumunuzu tekrar okudum ve "tam olarak ifadesini bulmak" tanımlamanızı farkettim .Yani Aragorn Arwen aşkının romanda var olduğu konusunda hemfikiriz sadece siz ayrıntılara girilmediğini söylemişsiniz.
Aslında benim tepkili olmamın sebebi romanda sadece macera ve mücadele görenler.Sanki içinde duygusallık da içeren bir romanı beğenmek acizlikmiş gibi... |
]
Re: YÜZÜKLERİN EFENDİSİNDE AŞK VE KADINLAR (Puan: 1) Gönderen Bruinenn Tarih: Aralık 23, 2004 - 13:09:48 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | Evet hakikaten Eowyn'in kalbinin yavaş yavaş Aragorn'dan çekilip Faramir tarafından çelinmesi çok hoştu.
Yalnız Arwen konusunda bir düzeltme yapmalıyım;
Arwen Aragorn'u Lorien'e gitmeden önce sevmeye başlamıştı. Eklerde demiyor mu, Lorien'in ormanlarında geziniyor ancak kahkahaları eskisi kadar duyulmuyordu...
Aşık olan ve özleyen insan sessizleşir... :) |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
Re: YÜZÜKLERİN EFENDİSİNDE AŞK VE KADINLAR (Puan: 1) Gönderen belthronding Tarih: Ocak 03, 2005 - 19:26:13 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | 1) bence orta dunyanın gunumuz dunyasıyla karsılastırılması yanlıs..Fantastik dediler,alegorik dediler ne derlerse desinler kitabın gerçeğe ya da hayatımıza en yakın tarafı aşktı" sozune kendı çapımda cevap 2) yorumlar kişiden kişiye gore elbette deişcek bana gore ise aşkın bu kitaptaki yeri, sitede tartışılmıyacak kadar az (sakın ha hiç tartışmayalım anlamında solediimi sanmayın) 3)ayrıca sevgili earwen_vien kendi içinde çelişkiye düşmüşsün belki de düşmemişsin ama anlatımın bende bu intibayı uyandırdı. konu "Kim ölümsüzlüğü ve halkının akşam yıldızlığını bırakırda sonradan kral olacak paspal kolcuya varır.Belki de Aragorn daki krallığı ve olaylara gösterdiği ya da muhtemelen göstereceği hakimiyeti sezmişti." söylemin. aragorna önce paspal kolcu -pardon sonradan kral olacak paspal kolcu- diyip sonra da aragornun krallık meziyetlerini anlatman. arwen kolcuyu mu reddetsin kralı mı kabul etsin? |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
Re: YÜZÜKLERİN EFENDİSİNDE AŞK VE KADINLAR (Puan: 1) Gönderen earwen_vien (nehrinkizi@yahoo.com) Tarih: Ocak 04, 2005 - 10:34:47 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | Sadece şunları yazayım dedim.Birincisi evet Arwen in aşkında biraz çelişkili gibiyim.Ama çelişkinin kötü birşey olduğunu düşünmüyorum.Bu doğaçlama gelen bir fikir.İkincisi aşk kitapta önemliydi,konuşulmalıydı,sıkça konuşulsaydı;yüzeysellikten kurtulurduk.Sitede şu andaki yazılarda bile çokça gördüğümüz konular var.Bunların içine niçin kitaptaki duygusallıklar girmiyor.Siteye kitaptaki en ufak şey bile sıkça girebilmeli ki özgürce kendimizi ifade edelim.Neyin ne kadar ele alınabileceğini tartışmak bile beni üzüyor. |
]
Re: YÜZÜKLERİN EFENDİSİNDE AŞK VE KADINLAR (Puan: 1) Gönderen ELENTARY (elentary@mynet.com) Tarih: Aralık 29, 2004 - 22:11:38 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | yazdıklarında fazlasıyla katıldığım ve katılmadığım bir kaç nokta var....
''Konular konuşulanlar genelde yüzeysel ve şekil itibariyle kitaptan bahsediyor. ''
demeden önce bence sitede biraz daha gezinmeliydin...istersen sitede yüzeysel değil biraz daha derinden dolaş...
|
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
Re: YÜZÜKLERİN EFENDİSİNDE AŞK VE KADINLAR (Puan: 1) Gönderen earwen_vien (nehrinkizi@yahoo.com) Tarih: Ocak 04, 2005 - 10:38:43 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | Yüzeysellikten kastım belki öyle olmasa bile çok fazla tartıştığımızdan yüzeyselleşen ve gerçekten de yüzeysel olan şeyler;kitabın sadece filmi,cd leri ve çok da derinlikli olmayan yönlerini konuşmak,görmek beni üzüyor. |
]
Re: YÜZÜKLERİN EFENDİSİNDE AŞK VE KADINLAR (Puan: 1) Gönderen ELENTARY (elentary@mynet.com) Tarih: Ocak 08, 2005 - 19:31:35 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | işte bende diyorumki bu sitede tartışıldığını görmek istediğin konular bir dönem fazlasıyla yazıldı.tabi şimdide öyle olsa güzel olur...
önmceki yazıları bir karıştır
istersen...
|
]
Re: YÜZÜKLERİN EFENDİSİNDE AŞK VE KADINLAR (Puan: 1) Gönderen GLeaNS Tarih: Ocak 02, 2005 - 18:13:16 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | Sana katılıp katılmamak Arwen ve Aragorn arasındaki aşkı iyi ya da kötü etkilemeyecek. Sana cevap verenler arasında katılmayanları gördüm ve aralarından en çok saklimigfer inki dikkatimi çekti. Belki de daha önce hiç böyle bir duygu yaşamamış ya da kıyısından dönmemiştir, bilinmez.
Tolkien'in bu kıyaslanamaz eserinde yazar bence savaştan çok aşkı işlemiştir ve bunu biz insanların anlaması güç değil ama zaaflara ve tamahkarlığa gösterdiğimiz eğilim bizi törpülerken düzelteceği yerde eritiyor. Yazarın Aragorn'un rüyalarındaki Arwen'i görüşünü işlemesi bunun en büyük kanıtı bence ve Arwen'in o iç geçirişi savaşılmaya değer. Ben bir erkek olarak önce bunu sezdim, bu öyküyü yaşarken.
Aragorn'un savaşa neden gönüllü katılması bunun kanıtı değil mi? Bir düşünün önce.
O kolyenin düştüğünde paramparça olduğunu gördüğünde Aragorn'un tepkisi yabana atılacak bir şey değil.
Sana katılmayanlara bir önerim var: Kitabı en baştan, sevgiyi de edebiyatın bir parçası yaparak tekrar okusunlar. Ve duyguları öldürmeden.
Çünkü onlar yaşamaya tek değen şeyler! |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
]
bilmek lanetlenmektir (Puan: 1) Gönderen saklimigfer Tarih: Ocak 07, 2005 - 18:38:29 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | Yazdıklarım neden ilgini çekti bilmiyorum.Ama earwen-vien in yazısındaki simetri hatasını anlayacak kadar zeki ve bir iç geçiriş-parçalara ayrılan bir kolye için varlığından vazgeçecek kadar derin olduğun belli...
"Böyle bir duygunun kıyısından bile geçmemiştir belki"demişsin.Aşka inanmıyorum ama emin ol onu,aşka inanan ve defalarca yaşadığını düşünen birinden çok daha iyi tanırım.Yazımda belki bunun başıma geleceğine inanmadığım için aşka inanmıyorumdur demiştim.Evet aşk var ama sadece hayallerde rüyalarda...
"Bilmek lanetlenmektir"demiş eski filozoflardan biri.İnsan kendini ,hissettiklerini,diğer insanları ve davranışların arkasında yatan gerçek nedenleri farkettikçe herkesin temelde kendisi için sevdiğini ÜZÜLEREK anlıyor.Dünyadaki herkesten daha çok ÜZÜLEREK................. |
]
Re: YÜZÜKLERİN EFENDİSİNDE AŞK VE KADINLAR (Puan: 1) Gönderen Elsa_ Tarih: Aralık 21, 2004 - 15:36:41 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | Kitabın hayatımızaen yakın tarafının aşk olduğuna inanmıyorum ben. O keskin mücadelenin içinde yokluğunu pek de hissetmedik aslında. Zaten LOTR serisinde tam olarak ifade bulunan tek aşk Eowyn ' in Aragorn' a duyduğu aşktı. Ekler olmasa Arwen ve Aragorn hakkında bu kadar net bilgiler edinmiş olmayacaktık. Birer ikişer cümleyle es geçilmiş konulardı onlar.
Kitabın bize bu kadar yakın olmasını sebebi 'umut' tu, bence. Zira hepimiz birşeyleri umduğumuz için yaşamaktayız. Bu dünyada bir yaşam amacı ararkende bulduğumuz hep umuttur aslında. Eowyn' in Aragorn' dan istediği ve bulamadığı da sadece umuttu özünde, aşk değil. Yaşama devam etmek için tek bir ışık. |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
Re: YÜZÜKLERİN EFENDİSİNDE AŞK VE KADINLAR (Puan: 1) Gönderen earwen_vien (nehrinkizi@yahoo.com) Tarih: Aralık 22, 2004 - 14:46:20 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | Sevgili Elsa,kitabın uyumu ya da uyumsuzluğundan bahsederken fantastik ögeleri önemsemiştim.Fantastik bir aşk nasıl olur bilmiyorum ama kitaptaki aşklar günümüzdekine uyuyor;kendini feda ediş ve bağlanma açısından.Umut da aşk gibi soyut bir kavram ama aşk insanlar arasında geçtiğinden gerçek hayat söz konusu olduğunda daha özgün bir örnek.Yorumun için teşekkürler. |
]
|