Oturum Aç
|
Henüz bir hesabınız yok mu? Yeni bir tane yaratabilirsiniz. Kayıtlı bir kullanıcı olarak tema yöneticisi, yorum yönetimi ve kendi adınızla yazı girişi gibi imkanlardan faydalanabileceksiniz.
|
Önceki Yazılar
|
Mart 21, 2013 - 08:08:57 · Kızıl Yolculuk (1)
Kasım 07, 2012 - 16:17:32 · Bitmemiş Öyküler Çıktı (10)
Kasım 07, 2012 - 16:00:58 · Rohan ve Türk Benzerliği Üzerine (0)
Kasım 07, 2012 - 15:56:46 · Hobbit Fragmanları (0)
Aralık 21, 2011 - 08:18:56 · Hobbit Trailer (0)
Ekim 10, 2011 - 10:09:41 · Orta Dünya Tarihi: Kayıp Yol ve Diğer Yazılar (2) (0)
Haziran 13, 2011 - 10:37:47 · Orta Dünya Tarihi: Kayıp Yol ve Diğer Yazılar (1) (5)
Haziran 13, 2011 - 10:34:53 · Hobbit Vizyon Tarihleri ve Isimleri Açıklandı! (0)
Haziran 13, 2011 - 10:18:39 · Oyun Fikirleri (2)
Aralık 03, 2010 - 08:08:20 · BBC Tolkien röportajı (0)
Kasım 22, 2010 - 11:15:26 · The Hobbit icin Gazete Ilani (2)
Ekim 22, 2010 - 11:31:19 · Hobbit oyuncuları (10)
Ekim 13, 2010 - 09:27:41 · Yüzüklerin Efendisi'nin Sırrı Ne? (2)
Haziran 02, 2010 - 07:54:36 · HOBBİT TEHLİKEDE (4)
Nisan 06, 2010 - 09:13:39 · Muhiddin-i Arabi'nin Eserleriyle Lotr ve Silmirallion'a Bakın (5)
Nisan 06, 2010 - 09:13:33 · Gölgelerin İçinden (0)
Ocak 19, 2010 - 08:58:13 · Born of Hope. LOTR Fan Filmi (11)
Ocak 08, 2010 - 15:45:13 · Hobbit'le İlgili Bazı Sorular (0)
Ocak 08, 2010 - 15:44:59 · Mucizeler Savaşı (6)
Ocak 08, 2010 - 15:44:38 · LOTR Filmlerindeki Sinir Bozucu Sahneler (18)
Eski Yazılar
|
|
LOTR: TARİH VE YÜZÜKLERİN EFENDİSİ
Yayınlanma tarihi Ocak 01, 2002 - 14:27:58 Gönderen RingMaster |
|
hobbit182 göndermiş " Daha önce hiç aklıma gelmemişti. Neden olabilir acaba diye düşünmekten başka hiçbir işe yaramayan aklımı zorlayarak sonunda bir sonuca vardım. Bunu sizlerle de paylaşmak istedim. Belki çoğunuza saçma gelecek. İlk başta aklıma gelen bu fikir bilemiyorum kitabın büyüsü yüzünden falan mı- bana da pek uymamıştı. Ama düşündüğümde mantığa uygun olduğunu gördüm. Buna tam olarak inanmıyorum ama dediğim gibi mantığa yakın. Artık konuya girsem hiç de fena olmayacak J :
Aslında kitabın yazarı Tolkien hakkında çok da fazla bir bilgim yok. Bildiklerim arasında en çok dikkatimi çekende büyük ustanın 1. Dünya Savaşına katılmış olmasıydı. Mutlaka bununla ilgili olmalı diye düşünüyordum. Bildiğiniz gibi Tolkien bir İngiliz. Ve bunları kafamda birleştirdiğimde şu çıktı ortaya:
Elfler, 1. Dünya Savaşındaki İngilizlerdi. Şunu da düşünmekten alıkoyamadım kendimi Elfler güzel, cesur, güçlü ve yardımsever bir ırktır. Her insan kendi milletini diğerlerinden daha üstün görür. Bence Tolkien İngilizleri Elflere benzetiyor. Ya da tam tersi Elfleri İngilizlere benzetiyor. Bu konuda henüz bir sonuca ulaşamadım.
İnsanları düşündüğümde ilk aklıma gelen Amerika oldu. Bilemiyorum tarih hakkında derin bilgilerim yok. Ama ilk böyle düşündüm. Çünkü Orta Dünyaya hükmeden Elflerin devri biter ve artık insanların hükmü başlar. Amerikada böyle değil mi? Endüstri ve sanayide savaştan önce aşırı ilerleyen İngiltere savaştan sonra birazda olsa sönük kalıyor. Ama Amerika günümüzde bile bu niteliğini kaybetmemiş durumda. Gördüğünüz gibi Dünya üzerindeki hükmü hala devam ediyor.İğrenç Orklar...Onları düşündüğümde
Almanya mı acaba? Diye geldi aklıma.. Sürekli her yerden çıkıyorlar ya....Burada biraz çelişki yaşanıyor. Bunu biraz daha düşünmem gerekecek...
Ve gelelim benim sevgili minik Hobbitçiklerime...Onlara uyacak pek bir şey bulamadım aslında. Ama Hobbitlerin bazı korkak, çekingen ve tek başlarına pek bir şey yapamayan bir ırk olduklarını düşünürsek (bunu söylemekten nefret ediyorum) Osmanlı Devleti neden olmasın ki....Ama işte burada çelişki oluyor... Hobbitler hiçbir zaman gidipte orklardan yardım istemezler. Tarihe bakarsak Osmanlı savaşa Almanya ile katılıyor. Çelişkili bile olsa biraz uyum sağlıyor bence.
Dediğim gibi bütün bunlara tam olarak inanmıyorum. Bir yandan okuduğumuz bu kitapların zaten gerçek olduğunu düşünüyorum ama diğer yandan da Tolkienin katıldığı bu savaştan etkilenerek yazmış olabileceğini düşünüyorum. Ama ne birine tam olarak inanabiliyorum nede ötekine.. Eğer savaştan etkilenerek yazdıysa bu büyük bir başarıdır kesinlikle..Sonuçta bu bir savaş ve çıkarabildiği dersin en güzelini çıkarmış olmalı... Eğer bu hikaye zaten olmuş bir olayı anlatıyorsa eskiden bu Dünyada Aragornun yaşamış olduğunu düşünmek çok güzel bir duygu..Başka ne diyebilirimki....Yorumlaması sizden....
"
|
| |
Oturum Aç
|
Henüz bir hesabınız yok mu? Yeni bir tane yaratabilirsiniz. Kayıtlı bir kullanıcı olarak tema yöneticisi, yorum yönetimi ve kendi adınızla yazı girişi gibi imkanlardan faydalanabileceksiniz.
|
|
"LOTR: TARİH VE YÜZÜKLERİN EFENDİSİ" | Oturum Aç/Yeni Hesap Yarat | 15 yorum |
| Yorumlar gönderene aittir. İçeriğinden hiçbir şekilde site ve site yönetimi sorumlu tutulamaz. |
Re: TARİH VE YÜZÜKLERİN EFENDİSİ (Puan: 0) Gönderen Anonim Tarih: Ocak 01, 2002 - 19:18:37 | Varlıgını sezecek kadar yaşlanıp bezdigimden bu yana,alegorinin her turlu tezahurunden butun kalbimle nefret ederim.Tolkıen |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
Re: TARİH VE YÜZÜKLERİN EFENDİSİ (Puan: 1) Gönderen Melkor Tarih: Ocak 01, 2002 - 19:20:20 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | Hobbitleri nasıl Osmanlılara benzettiğini anlayamıyorum.Kötü benzetme. |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
Re: TARİH VE YÜZÜKLERİN EFENDİSİ (Puan: 0) Gönderen Anonim Tarih: Ocak 02, 2002 - 17:03:02 | Kardeşim de yabancı bir LOTR sitesinde (ki adresini hatırlayamıyor), senin söylediklerine benzer şeyler okumuş bir zamanlar ve o sitede Osmanlılar hobbitler değil, ORKLAR olarak yorumlanmış. Bana mantıklı geldi. Avrupalılara Osmanlılar çok korkutucu, kötü ve yenilmez geliyordu bir zamanlar.
Mordor Osmanlı Toprakları (Anadolu) oluyormuş. Mordor'a girmek için kullandıkları kapı (ben üçlemeyi okuyalı bayağı olduğu için ayrıntıları hatırlayamıyorum, ama kardeşim bir LOTR uzmanıdır) ise, Çanakkale Boğazı ve İstanbul imiş. Söyleyenlerin yalancısıyım. Mesajını görünce bunları belirtmeden geçemedim.
Tolkien'in alegori yok dediğini biliyorum, ama yine de bilinçaltında da olsa bir takım benzetmeler yapmış olmalı. |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
ALEGORİ NEDİR? (Puan: 1) Gönderen hobbit182 Tarih: Ocak 02, 2002 - 18:39:53 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | Varlıgını sezecek kadar yaşlanıp bezdigimden bu yana,alegorinin her turlu tezahurunden butun kalbimle nefret ederim.Tolkıen
Peki nedir bu alegori?
Alegori, bir düşüncenin, bir olayın, bir kavramın özelliklerinin çoğunu taşıyan başka bir somut biçimle (resim yazı) anlatılması. Yunancadan Latinceye (allegorein), ordan Fransızcaya (allégorie) geçen sözcük okunuş biçimiyle dilimizde; eski karşılığı temsili istiare. Benzeyenin söylenmediği, benzetildiği varlıkla arasında zincirleme birçok ortak yön, ilgi ve ilişkinin bulunduğu alegorilerde, benzeyenle benzetilen birbirinin niteliklerini yüklenir, özdeşleşir. Her alegoride benzetme (teşbih), mecaz ve kişileştirme (teşhis) oyunlarının öğeleri bulunur. Böylece temsil edenle anlatılmak istenen arasında düşündürücü, çağrıştırıcı bağlar kurulur. En çok insan biçimleri kullanılmakla birlikte (oraklı kişi ölüm, kılıç ve terazili kadın: Adalet) hayvanlar ve nesneler de alegori değeri taşıyabilir : Zeytin dalı (Edebiyet Fakültesi rozeti: Barış ve Sanat), arı (Teknik Üniversite Rozeti: Çalışma, üretim). Bir lastik firması Hermesin kanatlı papucunu (hız), bir akaryakıt kuruluşu kanatlı atı (pegozas: Hareket, uçuş) kimliklerine uygun bulabilir.
İlkçağ edebiyatından başlayarak kullanılan alegori, Ortaçağda geniş kullanım alanı buldu. Bu dönemlerde bayrak kutlamaları, geçit törenleri bile alegorili-bilmeceli kıyafet, maske, hareket öğelerine dayandı. 18.yydan sonra eski önemini yitirmekle birlikte günlük yaşamda ve küçük edebiyat parçalarında uygulama olanağı sürdü.
Aslına bakarsanız Alegorinin ne olduğunu bende bilmiyordum..
Görsel Ansiklopedisi'nden alınmıştır..
|
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
Re: TARİH VE YÜZÜKLERİN EFENDİSİ (Puan: 1) Gönderen SpeCuLaTaR Tarih: Ocak 02, 2002 - 22:43:28 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | Senin hobit yorumuna katılmıyorum çünkü Osmanlı Devleti Tolkien in savaştığı cephelerde savaşmadı ve bu kitap eğer Tolkien in yaşadığı savaş hatıraları ise hiç birşeye karışmayan ve savaşta tarafsız ülke olan İsviçre olabilir ancak hobit ırkının bir ülke olacaksa ve bence Almanya trollere daha yakın |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
Re: TARİH VE YÜZÜKLERİN EFENDİSİ (Puan: 1) Gönderen SpeCuLaTaR Tarih: Ocak 02, 2002 - 23:03:43 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | Bence hobitleri Osmanlıya benzetmen çok yanlış. Çünkü Osmanlı hiçbir zamn pasif rol almamıştır hobitvari bir şekilde. Ancak hobitler kitapta hiçbir hareketleri olmayan dışarı ile bağlantıyı kesmiş Bree'den başka yerle ilişkisi olmayan fakat Bree'ye gidenlere bile büyük gezgin gözüyle bakılıyor. Osmanlı ise böyle bir şekilde pasif kalmadı hiçbir zaman. Ancak İngiltere'ye benzetmene bende katılıyorum. Tolkien bir İngiliz olduğu için İngiltere'yi üstün ve yüce görebilir. |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
Re: TARİH VE YÜZÜKLERİN EFENDİSİ (Puan: 0) Gönderen Anonim Tarih: Ocak 03, 2002 - 00:14:31 | valla diger yorumlar hakkinda bi sey diyemiyecem ama su noktayi hatirlatmak istiyorum... Tolkien guney Afrikada dogmus ve bir sure -ki bir insanin kisiligine damgasini vuran bir donemde- bu bolgede yasamistir. Guney Africa=Irkcilik... Bu perspektiften bakarsak Orklar=Zenciler (Orklarin derilerinin rengi siyahti...) Bi sey daha var bunu destekleyen Middle Earth de uygar irklar kategorisine giren irklarin hepsinin ten rengi Beyaz... Ayrica Tolkien in zamanin Turklerine negatif degil aksine cok pozitif baktigina inaniyorum cunku Demokratik bir yonetimi secmis ve 2. dunya savasina girmemislerdi... Canakkale savasinda ve kurtulus savasi donemindeki onurlu ve cesur karsi koyuslari da cabasi. Biseyi daha hatirlamaliyiz ki Tolkien bir dil bilimci oldugu kadar bir tarih arastirmacisidir. Bizlerin gecmisi Fetih politikasi ve dunya hakimiyeti ustune kurulu olsa da Feth edilen yerlerdeki (diger tum imparatorluklar kistas olarak alindiginda tabiyki.Ornegin Roma Imp.) hosgorulu ve insancil tavirlarimiz Tolkien tarafindan bilinmekteydi. Bu yuzden + Beyaz olmamizdan Tolkein in bize olumsuz baktigina inanmiyorum.... |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
Re: ALEGORİ NEDİR? (Puan: 1) Gönderen Anonim Tarih: Ocak 03, 2002 - 14:10:45 | hobbit182 seni sevdiimi desteklediimi bilirsin ama bu son yazın tam bi saçmalık Tolkien üstüne basa basa ALEGORİ yok dedii halde sen tutup adama YALANCI diosun resmen bu yazınla...arkadaşlar alegoriye bu kadar meraklıysanız (sende hobbit182 alegorinin ne olduunu hala anlamadıysan)sizlere Orwellin Animal Farm veya 1984ünü okumanızı olmadı DANTEnin La Comedia Diviniasını okumanızı öneririm...o zmn gerçekten alegori neymiş anlarsınız...Tolkiene bu yazılarala yalancı biz ne yazdıını senden ii bilioruz sen alegori yapıyosun demektende VAZGEÇİN!!! |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
Re: TARİH VE YÜZÜKLERİN EFENDİSİ (Puan: 1) Gönderen Illuvator Tarih: Ocak 03, 2002 - 00:21:42 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | ilginç bir benzetme... Ama hobbitler konusunda sana katılmıyorum. Eğer İngiltere tarafından bakarsak Almanların orklara benzetilmesi düşünülebilir. Hem devamlı düşmanlar hemde aynı soydan geliyorlar. Eğer Osmanlıyı herhangi bir ırka benzetmeye çalışırsak doğulu insanlar en yakın olanı(tabi yine İngiltere tarafından bakıyoruz)... Zaten Tolkien romanında doğulu insanları için esmer, kısa boylu, güçlü ve kolay yılmayan bir topluluk diye bahseder. Fakat Tolkien bir İngiliz değilde bir Alman olsaydı biz bugün İngilizleri orklara Osmanlıyı da büyük ihtimalle elflere benzetecektik (malum Osmanlının da devri bitti). |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
Re: TARİH VE YÜZÜKLERİN EFENDİSİ (Puan: 1) Gönderen DarkLord_Sauron Tarih: Ocak 03, 2002 - 00:26:30 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | ilk yorumda gizli her şey...Alegori ve sombolizm'den nefret ettiğini her ortamda belirtmiştir Tolkien...o sadece geleceği yaratan çok yazar olduğunu düşünerek tam tersine yani kadim çağlara uzandı ve bunu tasarladı muhteşem bi şekilde..olay bu..yoksa Sauron = Hitler'dir falan demek doğru olmaz...peki Morgoth kimdi diye bi kişi çıkmıyo sormaya..çünkü yok böyle bi şey |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
Okursan Sevinirim (Puan: 1) Gönderen Rochallor Tarih: Ocak 05, 2002 - 14:08:35 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | Nasıl olurda Osmanlı'ya böyle bir benzetme yapabilirsin!Sen hiç Osmanlı Tarihi okumadın mı?En cesur devletti Osmanlı,Hiç korkmadan her savaşa girmişlerdir.Hobbitleri seviyorsun ama Osmanlı yı bu şekilde benzetmemeliydin.Biraz Osmanlı tarihi okusan çok iyi olur,en azından kendi tarihini bir öğrenirsin. |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
Re: TARİH VE YÜZÜKLERİN EFENDİSİ (Puan: 1) Gönderen Thingol Tarih: Ocak 06, 2002 - 01:23:54 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | hobbit182 bravo 'NAtional Geographıc' deki belgeseli ii izlemişsin :) birasda kendi fikrini katsaydın belki daha hoş bişeyler çıkardı.Unutmadan Sarumanda burda Hitler oluyor. |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
- [Başlıksız] Gönderen hobbit182 Tarih: Ocak 06, 2002 - 12:48:31
Re: TARİH VE YÜZÜKLERİN EFENDİSİ (Puan: 0) Gönderen Anonim Tarih: Şubat 02, 2002 - 17:49:50 | (Ben yukarıdaki anonim değilim)
Bende biraz düşündüm ve şu sonuçlara vardım ;
Elfler; İngilizler,
İnsanlar; Amerikalılar,
Hobbitler; İtalyanlar,
Orklar; Osmanlılar,
Troller; Almanlar,
Cüceler; Fransızlar.
|
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
|