Oturum Aç
|
Henüz bir hesabınız yok mu? Yeni bir tane yaratabilirsiniz. Kayıtlı bir kullanıcı olarak tema yöneticisi, yorum yönetimi ve kendi adınızla yazı girişi gibi imkanlardan faydalanabileceksiniz.
|
Önceki Yazılar
|
Mart 21, 2013 - 08:08:57 · Kızıl Yolculuk (1)
Kasım 07, 2012 - 16:17:32 · Bitmemiş Öyküler Çıktı (10)
Kasım 07, 2012 - 16:00:58 · Rohan ve Türk Benzerliği Üzerine (0)
Kasım 07, 2012 - 15:56:46 · Hobbit Fragmanları (0)
Aralık 21, 2011 - 08:18:56 · Hobbit Trailer (0)
Ekim 10, 2011 - 10:09:41 · Orta Dünya Tarihi: Kayıp Yol ve Diğer Yazılar (2) (0)
Haziran 13, 2011 - 10:37:47 · Orta Dünya Tarihi: Kayıp Yol ve Diğer Yazılar (1) (5)
Haziran 13, 2011 - 10:34:53 · Hobbit Vizyon Tarihleri ve Isimleri Açıklandı! (0)
Haziran 13, 2011 - 10:18:39 · Oyun Fikirleri (2)
Aralık 03, 2010 - 08:08:20 · BBC Tolkien röportajı (0)
Kasım 22, 2010 - 11:15:26 · The Hobbit icin Gazete Ilani (2)
Ekim 22, 2010 - 11:31:19 · Hobbit oyuncuları (10)
Ekim 13, 2010 - 09:27:41 · Yüzüklerin Efendisi'nin Sırrı Ne? (2)
Haziran 02, 2010 - 07:54:36 · HOBBİT TEHLİKEDE (4)
Nisan 06, 2010 - 09:13:39 · Muhiddin-i Arabi'nin Eserleriyle Lotr ve Silmirallion'a Bakın (5)
Nisan 06, 2010 - 09:13:33 · Gölgelerin İçinden (0)
Ocak 19, 2010 - 08:58:13 · Born of Hope. LOTR Fan Filmi (11)
Ocak 08, 2010 - 15:45:13 · Hobbit'le İlgili Bazı Sorular (0)
Ocak 08, 2010 - 15:44:59 · Mucizeler Savaşı (6)
Ocak 08, 2010 - 15:44:38 · LOTR Filmlerindeki Sinir Bozucu Sahneler (18)
Eski Yazılar
|
|
Fantastik Kurgu ve Ülkemizdeki Kitap Okuma Alışkanlığı Üzerine
Yayınlanma tarihi Ocak 07, 2006 - 20:27:24 Gönderen iarwainbenadar |
|
Yüzüklerin efendisi harika bir kitap, ama kötü etkileri yok mu üzerimizde? Bu daha çok kitaptan değil de, ülkemizde kitap okuma alışkanlığının gelişmemiş olmasından kaynaklanıyor. Yüzüklerin efendisini okuyanlar kitap bittikten sonra sürekli aynı tarz kitap okuma arayışı içine giriyorlar (ki nedenini anlamak hiç de zor değil) ve piyasada da bolca bu tarz kitap bulunduğu için, fantastik kurgunun çokça ağırlıkta olduğu bir okuma alışkanlığı ortaya çıkıyor.
Her ne kadar bu tarz kitaplardan sonra normal tarzdaki kitapları okumak zor gelse de, farklı tadları denemekten asla vazgeçmemeliyiz bence.Kişisel görüşüme göre, bu fantastik kurgu ağırlıklı okuma eğilimi ne kadar sürdürülürse, klasik edebiyattan o kadar kopuyor insan.(Bunu yaşamış birisi olarak söylüyorum, yüzüklerin efendisini okuduktan bir yıl sonrasına kadar başka tarz kitap okuyamadım ) Yüzüklerin efendisi, kitap okuma alışkanlığı olmayanlara kitap okumayı sevdirse de, bizim ülkemizde böyle bir kötü etkiye de sahip olduğunu düşünüyorum.Fantastik kurgu kitapları tabi ki muhteşem şeyler ama, klasik edebiyatla fantastik kurgu arasında seçim yapmam gerekse, klasik edebiyattan yana olurdum, çünkü şahsi görüşüme göre insan ruhuna kattıkları daha fazla. Kısacası, fantastik kurgunun, insanları klasik edebiyattan uzak tutacak bir etkisi olursa, bu çok kötü bir şey olur bence.
|
| |
Oturum Aç
|
Henüz bir hesabınız yok mu? Yeni bir tane yaratabilirsiniz. Kayıtlı bir kullanıcı olarak tema yöneticisi, yorum yönetimi ve kendi adınızla yazı girişi gibi imkanlardan faydalanabileceksiniz.
|
|
"Fantastik Kurgu ve Ülkemizdeki Kitap Okuma Alışkanlığı Üzerine" | Oturum Aç/Yeni Hesap Yarat | 4 yorum |
| Yorumlar gönderene aittir. İçeriğinden hiçbir şekilde site ve site yönetimi sorumlu tutulamaz. |
Re: Fantastik Kurgu ve Ülkemizdeki Kitap Okuma Alışkanlığı Üzerine (Puan: 1) Gönderen periamond Tarih: Ocak 07, 2006 - 21:40:18 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | Eh sana kısmen katılıyorum,çünkü bende bunları yaşadım.
Bence fantastik kurgu insanın daha çok eğlenmek,değişik bişeyler yaşamak için seçebileceği türden bir şey.Okuması kolay,zevkli...Ve haklısın;okumayı alışkanlık edinememiş birine tutupda fantastik kurgu okutursan başka eserler onun için fazla ağır,sıkıcı ve sıradan gelebilir.
Başka açıdan bakacak olursak haksızsın çünkü Orta Dünya eselerinin hiçbirisi tamamen fantastik kurgudan ibaret değil.Bu bambaşka bir akım..Hangi eserde böylesine değişik yazı sanatları,edebiyat,felsefe,güzel sözler vb. böylesine güçlü ve net bir hayalgücünde kullanılabilmiş?Dikkat edersen Tolkien'den sonra,onun gibi yazmaya çalışan bir sürü insan ortaya çıktı.Ancak hepsi en azından büyük çoğunluğu Tolkien'in ırklarını,karakterlerinin benzerlerini kullanıyor.En büyük örnekte Weis&Hickman'dır.
Tavsiye ederim ama seninde dediğin gibi bağlanmadan... |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
Re: Fantastik Kurgu ve Ülkemizdeki Kitap Okuma Alışkanlığı Üzerine (Puan: 1) Gönderen Elsa_ Tarih: Ocak 21, 2006 - 12:30:01 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) http://gate.8k.com | Kitap okuma alışkanlığı konusunda çevrem hep bir parça deli olduğumu düşünmüştür. Söz konusu Yüzüklerin Efendisi olduğunda tamamen deli olduğuma kanaat getirdiler. Zira okumadım yuttum kitabı. Üzerinden neredeyse 1,5 sene geçmiş olmasına rağmen hala satır satır hatırlıyorum. Biraz unutsam tekrar okuyacağım.
Peki Yüzüklerin Efendisi dışında bu tarz bir kitap okudum mu? Hayır... Bana LOTR' ın büyüsünü bozacak gibi geliyor o tarz kitaplar okumak. Mesela Elf'ler Orta Dünya'yı terk ettiler. Bir başka insan görmedi onları bir daha. Bir başka kitapta bir elf ile bir insanı yan yana görmeye katlanabilirmişim gibi gelmiyor. Tavrım doğru mu? Zannetmiyorum. Başka yazarlara da bu konuda şans tanımak lazım. Yaptıkları işe saygı duymam gerek...
Bu tarz kitaplara bu şeklide bağlanmanın mantıklı bir açıklaması da var gibi aslında. Özellikle kitap okurların, olayın edebi yönü dışında, gerçeklikten kaçmanın yolunu kitaplarda bulduklarına inanıyorum ben. Ve, Fantastik Edb. bu işe en yarayan yol. O masalsı hali, ne kadar günümüzle paralel şeyler anlatsa da, ne kadar bizi anlatsa da insana kaybolunacak en iyi labirent gibi geliyor. Bilmem ne demek istediğimi anlatabildim mi? |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
Re: Fantastik Kurgu ve Ülkemizdeki Kitap Okuma Alışkanlığı Üzerine (Puan: 1) Gönderen uinen (uinenn@mynet.com) Tarih: Şubat 05, 2006 - 08:26:25 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | Bence fantastik kurgu bir çeşit hastalık maalesef. Bunu dediğim için benim asla okumadığımı zannetmeyin,birçok eseri okudum,yeni yazarlara da şans verdim,evet. Fakat her zaman benzer bir konu,benzer karakterler...yeni bir şey fazla yok. Ama yine de,bu dünyalardan kopmamak için okunuyor.
Bu bir çeşit kaçış olduğu için de diğer kitapları okumak tekrar bu dünyaya çekiyor insanı,bundan ötürü bir isteksizlik olabilir.
Fakat insanın edebi olgunluğuna bağlı "sadece ve sadece bu kitaplara bağlı kalmak".
Bundan fantastik kurgunun tek başına sorumlu olduğunu düşünmüyorum. |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
Re: Fantastik Kurgu ve Ülkemizdeki Kitap Okuma Alışkanlığı Üzerine (Puan: 1) Gönderen Liv_Tyler Tarih: Şubat 10, 2006 - 13:14:23 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | Dediklerinin çoğu doğru çünkü bu olayı bende yaşadığım için biliyorum.Ancak ülkemizde fazla kitap okunmadığı için bu dediklerinin bir bölümü yanlış.Bizim ülkemizde kitap okuyan ve Fantastik Kurgu romanları sevenler senin dediğine katılacaktır. |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
|