Oturum Aç
|
Henüz bir hesabınız yok mu? Yeni bir tane yaratabilirsiniz. Kayıtlı bir kullanıcı olarak tema yöneticisi, yorum yönetimi ve kendi adınızla yazı girişi gibi imkanlardan faydalanabileceksiniz.
|
Önceki Yazılar
|
Mart 21, 2013 - 08:08:57 · Kızıl Yolculuk (1)
Kasım 07, 2012 - 16:17:32 · Bitmemiş Öyküler Çıktı (10)
Kasım 07, 2012 - 16:00:58 · Rohan ve Türk Benzerliği Üzerine (0)
Kasım 07, 2012 - 15:56:46 · Hobbit Fragmanları (0)
Aralık 21, 2011 - 08:18:56 · Hobbit Trailer (0)
Ekim 10, 2011 - 10:09:41 · Orta Dünya Tarihi: Kayıp Yol ve Diğer Yazılar (2) (0)
Haziran 13, 2011 - 10:37:47 · Orta Dünya Tarihi: Kayıp Yol ve Diğer Yazılar (1) (5)
Haziran 13, 2011 - 10:34:53 · Hobbit Vizyon Tarihleri ve Isimleri Açıklandı! (0)
Haziran 13, 2011 - 10:18:39 · Oyun Fikirleri (2)
Aralık 03, 2010 - 08:08:20 · BBC Tolkien röportajı (0)
Kasım 22, 2010 - 11:15:26 · The Hobbit icin Gazete Ilani (2)
Ekim 22, 2010 - 11:31:19 · Hobbit oyuncuları (10)
Ekim 13, 2010 - 09:27:41 · Yüzüklerin Efendisi'nin Sırrı Ne? (2)
Haziran 02, 2010 - 07:54:36 · HOBBİT TEHLİKEDE (4)
Nisan 06, 2010 - 09:13:39 · Muhiddin-i Arabi'nin Eserleriyle Lotr ve Silmirallion'a Bakın (5)
Nisan 06, 2010 - 09:13:33 · Gölgelerin İçinden (0)
Ocak 19, 2010 - 08:58:13 · Born of Hope. LOTR Fan Filmi (11)
Ocak 08, 2010 - 15:45:13 · Hobbit'le İlgili Bazı Sorular (0)
Ocak 08, 2010 - 15:44:59 · Mucizeler Savaşı (6)
Ocak 08, 2010 - 15:44:38 · LOTR Filmlerindeki Sinir Bozucu Sahneler (18)
Eski Yazılar
|
|
Filmler: Yüzüklerin Efendisi filmleri ayrı bir eser...
Yayınlanma tarihi Ağustos 15, 2005 - 15:01:06 Gönderen iarwainbenadar |
|
smeagol91 göndermiş "Film ile kitap birbirinin aynısı olsaydı işte o zaman çekilmezdi...Sıkıcı, bayağı ve izleyicileri iten bir film olurdu. Peter Jackson bence müthiş derecede iyi uyarlamış çünkü edebi bir eseri uyarlamak kolay bir iş değildir. Özellikle de bişeyi anlatabilmek sadece kelimelerle sınırlandığı zaman. Peter jackson kitabın hiçbir şekilde temasını bozmayacak şekilde filmi sadece bir fantastik öykü olmaktan çıkaran ufak ama etkili detayları o kadar müthiş yerlere kondurmuş ki, izleyiciye heyecan unsurundan daha fazlasını verebilmekte. Mesela Gollum; kitapta daha ayrıntısız ve sanki sadece kötü bişeye hizmet eden bir yaratık olarak yansıtılmış ancak filmde kendisiyle cebelleşen iyi ve kötü tarafı daha göz önünde olan bir yaratık.
Başka bir örnek... Kitapta hiç olmayan bir olay; Gollum, Frodo ve Sam i dişiye götürmeye karar verdiği zaman Sam in üstüne elf peksimetlerinin kırıntılarını atarak onun efendisinin yanından kovulmasına yol açıyor. Ama ben bu ufak detaydan oldukça memnunum. İnsan o sahneyi izleyince fantastik bir film olduğunu unutuyor, Sam ve Frodo nun hobbit -yani gerçekte olmayan bir ırk-olduğunu unutuyor. Gollum`a fazladan sözler de eklenmiş. şarkıların olmaması da bence büyük bir kayıp değil çünkü bir şekilde şarkıların aktarmaya çalıştığı şey izleyiciye aktarılmış. Bazı sahneler çıkarılmış, evet. ama bence gerekli bir ayrım yapılmış. Çünkü bir filmin çok uzun olması, her dakikasında çok önemli gelişmeler yoksa bu o filmi sıkıcı kılar. Kısaca kitap Tolkien in eseri, film ise Peter Jackson ın eseri....
Yüzüklerin Efendisi müthiş bir kitap... Bunu inkar eden yoktur herhalde. Ama bir de şunu düşünün Türkiye`de hatta Dünya`da Yüzüklerin Efendisi, filmleriyle tanındı. Efektleriyle, oyuncularıyla, kurgusuyla mükemmel bir film olarak bilindi. O kadar ağır edebiyat kullanılmış bir kitabı sadeleştirip, herkesin anlayabileceği aynı zamanda herkesin farklı bir yönde bakabileceği bir film haline getirdi. Şöyle söyleyebilirim; Peter Jackson harika bir yönetmen... Yönetmenliği hakkıyla yapmak isteyen bir insan Peter Jackson ı örnek almalı... "
|
| |
Oturum Aç
|
Henüz bir hesabınız yok mu? Yeni bir tane yaratabilirsiniz. Kayıtlı bir kullanıcı olarak tema yöneticisi, yorum yönetimi ve kendi adınızla yazı girişi gibi imkanlardan faydalanabileceksiniz.
|
|
"Filmler: Yüzüklerin Efendisi filmleri ayrı bir eser..." | Oturum Aç/Yeni Hesap Yarat | 9 yorum |
| Yorumlar gönderene aittir. İçeriğinden hiçbir şekilde site ve site yönetimi sorumlu tutulamaz. |
ekonomik kaygilar... (Puan: 1) Gönderen linel Tarih: Eylül 12, 2005 - 01:53:11 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | sonucta peter amca filmi cekerken ne kadar batirirsa batirsin fanlarin sadece ne kadar korkunc bir is yaptigini gormek icin olsa bile filme gelecegini biliyordu. yani adamin amaci iyi bir uyarlama cekmek deil, iyi bir film cekmekti. acikcasi teknolojiyi hakkini vererek kullandi ve ortaya iyi bir film koydu. gercekten de bir cok lotr-sever filmi ve yonetmenin tarzini onaylamasa da filmi gormeye gitti, hatta dvdsini alip kolleksiyonuna koydu. bunun yanisira lotr adini ilk kez sinema afislerinde okuyanlar da sirf yapilan tantana yuzunden filme gitti ve boylece peter amcam adi bilinen oscarli bir yonetmen olurken, yuzuklerin efendisi de dogru ya da yalnis genis bir kitleye ulasti. icinde potansiyel olanlar filmden sonra kitabi da okudu ve kitabi daha cok begendi, olmayanlardan da zaten bir sey olmayacakti :))
yani peter amca erdi muradina biz cikalim kerevetine.
son olarak sunu da soyleyeyim bari: film sadece peter amcam deil oyunculara da iyi yaradi. lotr oyunculari deli gibi film cekmeye basladilar. yani film begenilse de begenilmese de bir suru insani baska yerlere surukledi.
bunca laftan sonra sen ne dusunuyorsun be kardesim laf salatasi yapma diyorsaniz soyleyeyim; bence film orta seker bir uyarlamaydi, extentedlar azcik kurtariyordu, ama karakter cizimlerinde kocaman hatalar vardi. peter amca coook daha iyi olabilirdi... |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
Re: Yüzüklerin Efendisi filmleri ayrı bir eser... (Puan: 1) Gönderen witchking Tarih: Eylül 16, 2005 - 15:48:00 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | sadece lotr fanlarını değil genel izleyici kitlesini de düşünmesi gerekiyordu p.j. in...kitap çokdaha etkileyici ama filmde de bazı olumlu değişiklikler yapılmış..herşeyden önce filmin tarzı çok güzel başka biri çekmiş olsaydı büyük olasılıkla ortam herkül weya zeyna dizilerindeki gibi olurdu...hikaye de yapılan ufak tefek deişiklikleride hoş karşılamak lazım örn:tom bombadil ve erkenbrand ın çıkarılması yerinde olmuş bence...filmin akışını engelleyen kısımlar olurdu bunlar eğer çekilseydi.sonuç olarak bence güzel bir uyrlama olmuş herkes ilk izlediğinde memnun kalmıştı şimdi ilk heyecanımız kalmadığı için eleştirecek yer arıyoruz bence.. |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
Re: Yüzüklerin Efendisi filmleri ayrı bir eser... (Puan: 1) Gönderen kalsedon Tarih: Ağustos 31, 2005 - 15:49:06 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | Evet PJ gerçekten bi deha kabul etmek gerek ama şu da var kitapta benim için son derece önemli olan bölümler atlanmış yada benim çok daha görkemli hayal ettiğim bazı sahneler biraz sönük kalmış bana göre. her neyse kısaca insan hayalindekiyle örtüşmeyen sahneleri ister istemez yadırgıyor en güzeli kitap ve kendi hayal gücünüz. |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
Re: Yüzüklerin Efendisi filmleri ayrı bir eser... (Puan: 1) Gönderen MakaR Tarih: Ağustos 30, 2005 - 16:05:18 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | Ben katılmıyorum size bir film olarak düşünürsek olağan üstü bence Peter Jackson bence süper bir yönetmen.. Tabi bu benim kendi fikrim bir film ile bir kitabı bir tutmam... |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
Re: Yüzüklerin Efendisi filmleri ayrı bir eser... (Puan: 1) Gönderen Beldaran Tarih: Ağustos 16, 2005 - 20:40:52 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | smeagol91 ben senin gibi düşünmüyorum ne yazıkki..gerçekten bir lotr filmi olarak iyi değildi bence.. |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
Re: Yüzüklerin Efendisi filmleri ayrı bir eser... (Puan: 1) Gönderen LordofAngband Tarih: Ağustos 16, 2005 - 10:27:52 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | "Film ile kitap birbirinin aynısı olsaydı işte o zaman çekilmezdi...Sıkıcı, bayağı ve izleyicileri iten bir film olurdu. "
görüşlerine katılmıyorum, emin ol sıkıcı filan olmazdı bu sitenin yada siteyi bir kenara bırak lotr sevenlerin %90 ı kitaba sadık kalınarak çekilmesini tercih ederdi çünkü kitap akla daha yatkın mesela kitapta witch-king gelip tek bir hamlesi ile Gandafı atından aşığıya filan indiremiyor.
Benim şahsi görüşü eğer kitaba sadık kalınarak yapılsaydı çok daha görkemli olurdu... |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
|