Oturum Aç
|
Henüz bir hesabınız yok mu? Yeni bir tane yaratabilirsiniz. Kayıtlı bir kullanıcı olarak tema yöneticisi, yorum yönetimi ve kendi adınızla yazı girişi gibi imkanlardan faydalanabileceksiniz.
|
Önceki Yazılar
|
Mart 21, 2013 - 08:08:57 · Kızıl Yolculuk (1)
Kasım 07, 2012 - 16:17:32 · Bitmemiş Öyküler Çıktı (10)
Kasım 07, 2012 - 16:00:58 · Rohan ve Türk Benzerliği Üzerine (0)
Kasım 07, 2012 - 15:56:46 · Hobbit Fragmanları (0)
Aralık 21, 2011 - 08:18:56 · Hobbit Trailer (0)
Ekim 10, 2011 - 10:09:41 · Orta Dünya Tarihi: Kayıp Yol ve Diğer Yazılar (2) (0)
Haziran 13, 2011 - 10:37:47 · Orta Dünya Tarihi: Kayıp Yol ve Diğer Yazılar (1) (5)
Haziran 13, 2011 - 10:34:53 · Hobbit Vizyon Tarihleri ve Isimleri Açıklandı! (0)
Haziran 13, 2011 - 10:18:39 · Oyun Fikirleri (2)
Aralık 03, 2010 - 08:08:20 · BBC Tolkien röportajı (0)
Kasım 22, 2010 - 11:15:26 · The Hobbit icin Gazete Ilani (2)
Ekim 22, 2010 - 11:31:19 · Hobbit oyuncuları (10)
Ekim 13, 2010 - 09:27:41 · Yüzüklerin Efendisi'nin Sırrı Ne? (2)
Haziran 02, 2010 - 07:54:36 · HOBBİT TEHLİKEDE (4)
Nisan 06, 2010 - 09:13:39 · Muhiddin-i Arabi'nin Eserleriyle Lotr ve Silmirallion'a Bakın (5)
Nisan 06, 2010 - 09:13:33 · Gölgelerin İçinden (0)
Ocak 19, 2010 - 08:58:13 · Born of Hope. LOTR Fan Filmi (11)
Ocak 08, 2010 - 15:45:13 · Hobbit'le İlgili Bazı Sorular (0)
Ocak 08, 2010 - 15:44:59 · Mucizeler Savaşı (6)
Ocak 08, 2010 - 15:44:38 · LOTR Filmlerindeki Sinir Bozucu Sahneler (18)
Eski Yazılar
|
|
shieldmaiden göndermiş "Bu Tolkien'e yapılmış suçlamalardan biriydi. İkimizin bambaşka bireyler olmasının başı çektiği sebeplerden dolayı dünyaya tıpatıp aynı gözlerle bakmam hayattan gerçekçi bir beklenti olmazdı. Ama burada sadece cinsiyet meselesine odaklanacağım.
Ortadünya'da yaşasaydım, özellikle bir Uruk Hai bana ya da aileme saldırdığında "durun, ben dişiyim" diyemeyeceğim için eli silah tutan, Eowyn gibi avlayabildiği kadar ork avlayan bir kız olurdum. Ama kadınlar kolunu sallaya sallaya savaşa gidemez diye Tolkien'i kadın düşmanlığıyla suçlamak tuhaf. Çocuklarının annesi de bir kadındı, bir. İkincisi kadın karakterleri anlatamaması gibi bir durum yok ki. Kadınların da vurduklarını devirebileceklerini biliyoruz. O da "bunu biliyorum" der gibi Eowyn'e kahramanlıklar yaptırdı. Zaten bildiğim kadarıyla tek kadın savaşçısı o değil. Xena ay pardon Savaşçı Prenses Arwen'dan bahsetmiyorum. O dünyada yaşasaydım kadınların hareket alanları daha geniş olsun isterdim ama zaten ortada bir ütopya yok ki. Zaferin bir bedeli var artı ona giden yol trajedilerle dolu. Alegori denemez ama yaşanmış şeylerin öyküde izi var. Haliyle büyük bir alanı erkekler kaplıyor.
Mesela bir Harry Potter'ın çok daha eşitlikçi olduğunu söylemek yüzeyselce. Onun ilk bölümünü orta okulda okuduğum zaman çocuk kitabı dense de kendi çocuklarımın belli bir yaşa kadar okumasını istemem. Evet, onu okuyabilecek yaşta bir çocuk büyü diye bir şey olmadığını bilir. Ama onu da başka handikaplar bekliyor. Oradaki baş karakterlerden biri 11 yaşında bir kız çocuğu ve bu çocuk bırakın 11'i, 21 yaşında bir kızdan beklenmeyen zeka, beceri, olgunluk ve birikime sahip; kesinlikle saçmalamıyor, afallamıyor, hata yapmıyor. Bu bir sorun çünkü bu pratik olarak mümkün olmadığından bundan etkilenen bir kız çocuğu kendiyle barışamaz, bir erkek çocuğuysa kızları oldukları gibi sevemez.
Harry Potter ile Yüzüklerin Efendisi'nin farklı kulvarlarda olduğunu biliyorum. Harry Potter dişi karakterlerin ya kusursuz ya da oluşturanı tarafından sevilmediği, yüzeysel anlatıldığı bir çok öyküden sadece biri. Bunu yazan da bir kadın olduğu için bu bana battı. Ararsanız Tv olsun edebiyat olsun bu duruma bir çok örnek bulabilirsiniz. Ama dikkat ederseniz Yüzüklerin Efendisi bunlara dahil değil. Tolkien Jerry Springer olmayabilir fakat kadın karakterlerini seviyordu ve o anlatıldıkları kısacık bölümlerde erkek karakterler kadar derinlerine inilmişti. Arwen ile Galadriel yüzyılların birikimiyle oturmuş bireylerdi. Eowyn'in ise olgunlaşma süreci Kralın Dönüşü'nde gözler önüne serilmişti. Bana göre Altınyemiş'in de dahil olduğu harikulade kadın karakterler listesi var bu öyküde. Eowyn'in tek gücü bileği değildi. Gençliği göğüs germekle geçti, ve 25 yaşında duygusal açıdan olgunlaşma evresi yaşadı. Galadriel soyunun en kudretlisi olması dışında yüzüğün baştan çıkarıcılığına kapılmamış, Yüzük Kardeşliği'nde; Moria'da Gandalf'ın başına gelenlerden dolayı Celeborn cücelere lanet edince, Galadriel tüm bir ırkın suçlanmasına itiraz ederek sahip olduğu konumun boşuna olmadığını hatırlatır gibiydi. Bana göre gücün birçok türü var. Arwen da bir açıdan güçlüydü. Evliliğin yarısının sevgi yarısının sabır olduğunu gördüm ve bizim jenerasyonumuz iki kanatta da bu kadar çuvallarken onun aşkını öbür dünyaya taşımak için ortaya koyduğu gayreti nasıl bu kadar azımsayabilyorlar anlamıyorum. Gişe kaygısı mı Liv Tyler'ın kaprisi mi bilmiyorum. Fakat yaptıkları şeyin Arwen'ı daha önemli kıldığını sanıyorlar. Halbuki film ona öyle haksızlık etti ki. Bahsettiğim kadın karakterlere üstünkörü bakış açısı ve yine kitaplarda olmayan bir şey, tek kahraman odaklı anlatım filmde vardı. Farkettiniz mi? Arwen de bunun parçası oldu. "
|
| |
Oturum Aç
|
Henüz bir hesabınız yok mu? Yeni bir tane yaratabilirsiniz. Kayıtlı bir kullanıcı olarak tema yöneticisi, yorum yönetimi ve kendi adınızla yazı girişi gibi imkanlardan faydalanabileceksiniz.
|
|
Re: Mizojin Suçlamasına İtirazım Var (Puan: 1) Gönderen Delaer Tarih: Aralık 11, 2005 - 11:32:23 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | Aynen katılıyorum. Bir de şöyle bir şey eklemek istiyorum.
Kadının tabiatı güzelliktir. Kılıç sallamak yay germek zırh taşımak kadından bir şeyleri alıp götürür. En kısa savaşlar bile 2 saatin üstünde olurdu. İki saat boyunca 1kg civarında bir kılıcı sallamak üstelik o zırhlar içinde sizde ister istemez kas gelişimine neden olur. Geniş omuzlu ve kaslı bir kadını ne yaparsanız yapın güzelleştiremezsiniz.
Yay kullansın diceksiniz dimi? O da zor. Çünkü yayı germek için yaptığınız hareket omuz gelişimine neden olur.
Sonuç olarak "Güzel" kadın savaşlara girip kaba orc ları kesmekte zorlanır. Fiziksel olarak güçlü kadında güzel olmaz.
Peki kadın güçlü değil mi? Kim demiş. Güç sadece kaba kuvvet değildir. Zeki, etkiliyici konuşan, akıllı, ve güzel bir kadın dünyayı feth eder. Mesela Kleopatra güzel değildi! Etkiliyici konuşur, parfünler sıkınır ve burnu küçük görünsün diye hep yukarda durmaya özen gösterirdi!
Eowyn e bakarsanız öyle naralarla düşman üstüne atlyan. Tek darbeyle orc parçalayan biri değil. Çevik ve akıllı bir savaşçı.
Neyse erkekle kadın denktir. Eşit değil. |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
|