Oturum Aç
|
Henüz bir hesabınız yok mu? Yeni bir tane yaratabilirsiniz. Kayıtlı bir kullanıcı olarak tema yöneticisi, yorum yönetimi ve kendi adınızla yazı girişi gibi imkanlardan faydalanabileceksiniz.
|
Önceki Yazılar
|
Mart 21, 2013 - 08:08:57 · Kızıl Yolculuk (1)
Kasım 07, 2012 - 16:17:32 · Bitmemiş Öyküler Çıktı (10)
Kasım 07, 2012 - 16:00:58 · Rohan ve Türk Benzerliği Üzerine (0)
Kasım 07, 2012 - 15:56:46 · Hobbit Fragmanları (0)
Aralık 21, 2011 - 08:18:56 · Hobbit Trailer (0)
Ekim 10, 2011 - 10:09:41 · Orta Dünya Tarihi: Kayıp Yol ve Diğer Yazılar (2) (0)
Haziran 13, 2011 - 10:37:47 · Orta Dünya Tarihi: Kayıp Yol ve Diğer Yazılar (1) (5)
Haziran 13, 2011 - 10:34:53 · Hobbit Vizyon Tarihleri ve Isimleri Açıklandı! (0)
Haziran 13, 2011 - 10:18:39 · Oyun Fikirleri (2)
Aralık 03, 2010 - 08:08:20 · BBC Tolkien röportajı (0)
Kasım 22, 2010 - 11:15:26 · The Hobbit icin Gazete Ilani (2)
Ekim 22, 2010 - 11:31:19 · Hobbit oyuncuları (10)
Ekim 13, 2010 - 09:27:41 · Yüzüklerin Efendisi'nin Sırrı Ne? (2)
Haziran 02, 2010 - 07:54:36 · HOBBİT TEHLİKEDE (4)
Nisan 06, 2010 - 09:13:39 · Muhiddin-i Arabi'nin Eserleriyle Lotr ve Silmirallion'a Bakın (5)
Nisan 06, 2010 - 09:13:33 · Gölgelerin İçinden (0)
Ocak 19, 2010 - 08:58:13 · Born of Hope. LOTR Fan Filmi (11)
Ocak 08, 2010 - 15:45:13 · Hobbit'le İlgili Bazı Sorular (0)
Ocak 08, 2010 - 15:44:59 · Mucizeler Savaşı (6)
Ocak 08, 2010 - 15:44:38 · LOTR Filmlerindeki Sinir Bozucu Sahneler (18)
Eski Yazılar
|
|
LOTR: Gandalf' ın Büyüleri
Yayınlanma tarihi Ağustos 16, 2004 - 13:09:13 Gönderen iarwainbenadar |
|
mitran göndermiş "Merhabalar
SÜrekli etrafta Gandalf' ın büyülerini yeteri kadar kullanmadığı söyleniyor. Aslında durum böyle değil. Gandalf gerektiği yerde gerektiği kadar büyü kullanmıştır. Şimdi kitapta Gandalf' ın yaptığı büyüleri sırayla sayalım:
Öncelikle Fırtınatepesi' ndeki olay var. Gandalf Isengard' dan kurtulduğunda Yüzüktayfları ile Fırtınatepesi' nde karşılaşmıştı. Hatırlarsanız Elrond' un divanında kendi ağzından bunu anlatmıştı. Yüzüktayfları' nı Fırtınatepesi' nde yakalamıştı. Onlarda gündüz vakti olduğundan Gandalf' ın karşısına çıkmaya cesaret edememişlerdi. Ancak gece olduğunda Gandalf' ın etrafını sarmışlardı ve Yüzüktayflarıyla Gandalf arasında bütün gece süren bir savaş olmuştu. Gandalf bu savaşı şöyle değerlendirmişti:"Eskinin savaş alevlerinden bu yana, Fırtınatepesi' nde o kadar ışık ve alev görülmemiştir."
Ayrıca Caradhras' ta bir takım olaylar da olmuştu. Gandalf diğerlerinin odunları tutuşturamaması üzerine büyü kullanıp yakmıştı. Sadece bu da değil; Caradhras' ta kurtların saldırılarına uğradıklarında Gandalf etrafa alevler sıçratarak kurtları kovmuştu.
Gelelim Moria' ya. Moria' daki olayları anlatmaya gerek yok ama kısaca gözden geçirecek olursak Gandalf' ın Balrog' la ilk defa Balin' in mezarının bulunduğu salonda karşılaşması var. Gandalf kapıya bir kapama büyüsü yaptığında Balrog ona karşı koymuştu. Balrog tam kapıyı açacakken Gandalf bir hüküm sözcüğü söylemişti ve oda çökmüştü. Tabi daha sonra Gandalf' la Balrog' un meşhur karşılaşması var. Gandalf köprünün bir ucunu parçalayıp Balrogu aşağı düşürdüğünde Balrog da onu aşağı çekti. İkisi gerek Khazad-dum' un dibinde gerekse Zirag-zigil tepesinde uzun bir süre dövüştü. Sonunda Gandalf Balrog' u büyü gücü sayesinde alt etti (Doğrusu Peter Jackson bu bölümü filmde çok iyi işlemiş.).
Artık Gandalf beyaz olarak Orta Dünya' ya geri gönderilmişti ve gücü eskisinden çok daha fazlaydı. Ayrıca bedenine silah işlemiyordu (bkz.'Güç Yüzüklerine Dair'sözlük). Beyazkende Minas Tirith' te Faramir ve adamlarını Nazgul' un elinden kurtarışı var. Orada da elinden beyaz bir ışık çıkartarak nazgulleri kovmuştu. Belki birçok kişi katılmayabilir ama ben Gandalf' ın Büyücü-kral' la karşılamasında da Büyücü-kral' ın kılıcından alevler indirmesine karşı bir büyü yaptığına inanıyorum. Çünkü orası pek iyi açıklanmış bir bölüm değil.
İşte Gandalf' ın yaptığı büyüleri saydık. Atladığım varsa artık siz kendiniz tamamlayın. Şimdi asıl anlatmak istediğim şeye gelmek istiyorum. Gandalf aslında gücüyle bir ork taburunu kendi başına yok edebilirdi. Hele Ak Gandalf olduktan sonra çok rahat bir şekilde büyüsü yardımıyla orkları bertaraf edebilirdi. Fakat yapmadı. Ama niye? Tabi ki şundan: Bu savaş Gandalf' ın kişisel savaşı değil. Başta insanlar olmak üzere Orta Dünya' daki özgür halkların Sauron' a karşı koymak için verdiği bir savaş. Eğer Gandalf kendi gücüyle insanlara fazla fırsat bırakmadan orkları öldürseydi o zaman savaş insanların savaşı olmaktan çıkardı. Sonuç itibariyle Gandalf Orta Dünya' ya Orta Dünya halklarını Sauron' a karşı uyarıp onları örgütlemek için gönderilmişti. Görevi her tarafta büyüler yapıp insanları kurtarmak değil, öğütleri ve bilgeliği ile onlara destek olmaktı. Bu yüzden büyülerini acil durumlarda veya kendi denklerine karşı kullandı. Kılıç kullanılması gereken yerlerde kılıç, büyü kullanılması gerekn yerlerde büyü kullandı. Tabi sonuçta Gandalf'ın gücü de sınırlıydı. Her ihtimale karşı gücünü ekonomik kullanmakta var işin içinde ama bana göre işin özü bu.
Saygılar."
|
| |
Oturum Aç
|
Henüz bir hesabınız yok mu? Yeni bir tane yaratabilirsiniz. Kayıtlı bir kullanıcı olarak tema yöneticisi, yorum yönetimi ve kendi adınızla yazı girişi gibi imkanlardan faydalanabileceksiniz.
|
|
"LOTR: Gandalf' ın Büyüleri" | Oturum Aç/Yeni Hesap Yarat | 15 yorum |
| Yorumlar gönderene aittir. İçeriğinden hiçbir şekilde site ve site yönetimi sorumlu tutulamaz. |
Re: Gandalf' ın Büyüleri (Puan: 1) Gönderen The_Magister (The_Magister@mynet.com) Tarih: Ağustos 16, 2004 - 22:30:50 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | moria tarafı biraz garip bence...
hatırladığım kadarıyla kapıyı kapıyo, sonra güç sözü soyleyip bir yerleri çökertiyo. sonra "bir balrog ama ben gücümü neredeyse tükettim" tarzı bi laf ediyo (2 büyüyle gücü tükenecekse ne güzel...) sonra aşağı düşüyolar, orda savaşıyo gandalf balrogla, yeniyo (hani güç tükenmişti...)
madem savasabilicek niye köprüde savaşmıyo gandalf?
heralde tolkien "amaan fazla aksiyona boğmıyım kitabı bu savaş da arka planda oluversin" deyivermiş... |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
Re: Gandalf' ın Büyüleri (Puan: 1) Gönderen Cirdan_ Tarih: Ağustos 18, 2004 - 00:53:37 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | değindin noktalar çok güzel yerler bence.Bunu bende düşünmüşümdür hep neden Gandalf bir ork taburnu denizin dibine boylamasın?
buna gayet kabul edilir bir görüş getirmişsin.Birde grond gelirkenki bir bölüm vardı,tam olarak hatırlayamıyorum ama ona karşı koyamıyordu sanırım?? |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
Re: Gandalf' ın Büyüleri (Puan: 1) Gönderen iarwain-ben-addar (iarwain@yuzuklerinefendisi.com) Tarih: Ağustos 18, 2004 - 10:05:18 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | Hobbit`de çok daha fazla başvuruyor büyüye. Ama hep, bir takım durumlardan kurtulmak için. Yani bir ork taburunu büyüyle yok etmek gibi bir yetkisi yok. bir Maia olarak görevi var ve o doğrultuda kısıtlı müdahelelerde bulunabiliyor.
Ayrıca Tolkien, kitaplarda aksiyonu çok ön plana hiç çıkarmamış. Benim sevmemdeki en önemli etkenlerden biride budur zaten. |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
- Kapıdaki Savaş - (Puan: 1) Gönderen jedimetin1 (jedimetin1@mynet.com) Tarih: Ağustos 18, 2004 - 16:58:01 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | Moria'ya olayındaki ilk büyü yapan kişi (kapının önündeki savaşta) bir büyücü ork olarak aktarılmış, bir balrog değil (tabii eğer yanlış yorumlamadıysam). Zaten balrog'u daha önce görmüş olsaydı "bir balrog ve benim gücüm neredeyse tükendi" demesi biraz saçma değilmi. Ayrıca, büyü gücünü kullanması tanrılardan aldığı talimatlar yüzünden kısıtlanmıştı (karşı gelmesi imkansızdı yani). Büyüleri ihtişam için değil, zarüretten yapmıştı. Nedenleri kitaplarda belli. Mesela, Caradhras'ta yaptığına yapacağına bin pişman olmuştu. Sonra, Balrog ateşten (ve dumandan) bir varlıktır. Köprüden düştükten sonra bir gölet yada büyük bir su birikintisinin içine düşmesi onu fena halde zayıflatmış olmalı ki gandalf balrog'u o zayıf haliyle bile alt etmeyi başarmış. Ha bide şu var filmde bir dağ troll' ü odaya dalıyor (frodo'yu yaralayan hani), halbüki, insan boyutunda bir orc'la dövüşüyorlar. |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
Re: Gandalf' ın Büyüleri (Puan: 1) Gönderen Bruinenn Tarih: Ağustos 19, 2004 - 21:30:20 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | Mae Govannen Mitran :)
Makaleni çok beğendim. Çok güzel bir konuya değinmişsin, açıklamaların çok mantıklı ve akla yatkın.
Düşüncelerin konusunda seninle aynı fikirdeyim, yani Gandalf'ın büyüyü nerede kullanıp nerede kullanmadığına dair. Bu aslında çok önemli.
Bu cümleleri yazarken aklıma gerçek hayattan binlerce fikir üşüşüyor.
Özetle, insanlık kendi tecrübelerini, kendi eğitimini kendi edinmek durumunda. Ancak ve ancak öngörülmemiş, olmaması gereken ve insanlığın gücünü aşan ya da belirlenen gidişata çok büyük zarar verecek olumsuz dış müdahalelere karşı ancak, yine aynı türde ama zıt kutuptan (yani pozitif kutuptan) bir koruyucu müdahale hasıl olur. Ve bu, ya bizzat onlar tarafından veya bizlerden biri de kullanılarak yapılır.
Esasen biz daima gözetiliyoruz...
|
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
Re: Gandalf' ın Büyüleri (Puan: 1) Gönderen thorongil Tarih: Ağustos 23, 2004 - 12:26:57 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | hayır kardeşim sana gandalf'ın neden büyü yapmadığı konusundaki söylediklerine katılmıyorum
gandalf insanları ön plana çıkarmak için mi büyü yapmadı sanki
son savaşta kendilerinin on katı düşmana karşı nasıl da yusuflamıştır eru bilir
o zaman da mı insanları ön plana çıkarıp büyü yapmadı |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
Re: Gandalf' ın Büyüleri (Puan: 1) Gönderen Prometheus Tarih: Ağustos 25, 2004 - 03:21:24 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | büyücülerin sınırsız ve sonsuz bir büyü gücüne sahip olmaları zaten hikaye açısından bir anlamsızlık oluştururdu diye düşünüyorum.
her istediğini yapıp bir anda devasa orduları katleden bir büyücü hikayenin gidişatı açısından saçma olur ve hakayeyi anlatmayı gerekli kılacak bütün sebepleri ortadan kaldırırdı.
hepinizin de bildiği gibi yüzüklerin efendisi bir öykü,
bir oyun değil ki.
büyücülerin kaptıkları büyüler bana göre gerçekten özenli olarak seçilmiş ve kurgulanmış ne eksik ne fazla... |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
Re: Gandalf' ın Büyüleri (Puan: 1) Gönderen LoRDofMuRDeR Tarih: Eylül 06, 2004 - 21:13:21 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | Gandalf Moria'da orclardan kaçarken arkadaki geçiti kapatıyor ama Balrog geçtitin arkasındaki Gandalf'ı seziyor ve hemen GandalfIn kapama büyüsü bozmaya girişiyor. Gandalf da onu seziyor ve onun büyüsünü engellemek için karşı bir büyü yapıyor ki Gandalf bunun için "Bir hüküm sözcüğü söylemek zorunda kaldım" diyor. Ona ağır gelen de bu büyü oluyor, bayağı bir "mana" yiyen bir büyü anlaşılan:) Sonra Gandalf onu ilerde bekleyen gruba yetişiyor ama çok yorgun olduğunu belirtiyor ve de dinleniyorlar. Gandalf da kendini toparlıyor biraz böylece. Tabi buraya kadar Gandalf o "güç"ün ne olduğunu bilmiyor. Çünkü hiç görmüyor. Sonra köprüde görünce ilk Legolas basıyor çığlığı "aman, bir morgoth balrog'u" diyor. Gandalf da ilk ozmn görüyor ve anlıyor kendisini bukadar zorlayan şeyin ne olduğunu. Bunda mantığa(!) aykırı bir şey yok. Moriada da zaten fazlasıyla action war, daha bir şey yazmasına gerek yoktu Tolkienin. Ayrıca Gandalf etrafta dewamlı büyü yapıp alewler saçsaysı ne farkı kalırdı dandik "ejderha mızrağı" gibi kitaplardan. Hem Gandalf'ın öyle orcları denize dökmek, yok başlarına taş yağdırmak gibi saçma büyüleri yapamaz. Birinci kitapta kendi de diyor bazı büyüler için malzeme lazım diye. Hobbitde de Troller bilboları ellerinde tutarken onlara alew topu gibi birşeyler atmıyorki. Aklını kullanıyor, kendi sesini trollerin sesine benzeterek aralarında kargaşa çıkarıyor trollerin. Ormanda da kozalakları ateşe weriyor okadar. yüzük kardeşliğinde de kurtlardan kurtulmak için çewredeki ağaçlar ateşe weriyor, biraz(!) büyük bir kıvılcım çıkartarak. Öyle orduları yoketmeler filan saçmalık, asla yapamaz onları. Düşmanı korkutup ümitsizliğe kapılmalarına yolaçabilirdi bi süre sadece. Tabi o sıra da Gondor orduları Nazgulun altın altlarına kaçıracak hale gelmeselerdi belki. |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
Re: Gandalf' ın Büyüleri (Puan: 1) Gönderen mordain Tarih: Eylül 18, 2004 - 01:31:16 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | Gandalf ın iradesi ve doğal olarakta gücü tüm macera boyunca büyük oranda karanlığa karşı savaşanların yılgınlığa düşmesini önlemekle(ateş yüzüğüde buna yardımcı oluyor) meşguldü.Yani sürekli büyü yapıyordu.Çünkü karşı tarafta onlara karşı savaşanları yıldırmak için büyü yapıyordu(silmarillon:Sauron şehri savunanların üzerine bir korku bulutu çökerterek...).Akgandalf ın yabanın ortasındaki,sahipsiz bir grup orku öldürebileceği de doğrudur.Ama kendisinin yanında,yüzüğü olmadan bile,bir tanrı gibi kalan dünyadaki en güçlü varlık sauron un iradesi altındaki orklara onun büyüsü işlemez. |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
|